Un home amb expressió d'enuig i assenyalant amb el dit davant una botiga de Vodafone.
SOCIETAT

Els clients de Vodafone encara no donen crèdit davant del que ha passat: desactiva-ho ja

Vodafone utilitza una estratègia molt interessant perquè els usuaris desemborsin més diners cada mes

Vodafone és una de les operadores més populars a Espanya. Com passa amb altres companyies, és possible que sense adonar-nos estiguem pagant més del que pensàvem.

Això passa principalment quan contractem promocions o serveis addicionals que, encara que inicialment semblen gratuïts, poden generar una despesa extra si no les cancel·lem a temps. És una estratègia de la companyia per incrementar les factures. Però és a la nostra mà solucionar-ho.

Per què m'arriba una factura més alta de Vodafone?

La majoria dels usuaris de Vodafone contracten tarifes tancades. Això significa que paguen una quantitat fixa cada mes. Tot i això, l'operadora també ofereix promocions i serveis addicionals amb la intenció que els clients els provin.

Home amb expressió preocupada llegint un document, amb el logotip de Vodafone a la cantonada superior dreta.

Aquests serveis solen ser gratuïts durant un temps. Però un cop finalitza el període de prova, et comencen a cobrar un extra. Molts usuaris no s'adonen d'aquests càrrecs i acaben pagant més del que s'esperava.

Un dels exemples més clars és el servei Secure Net. Es tracta d'una eina de seguretat que ofereix funcions avançades com a antivirus i protecció contra robatoris. Durant els primers tres mesos, aquest servei s'ofereix de manera gratuïta, però a partir del quart mes comencen a cobrar un euro extra mensualment.

Encara que no sembli gaire, al final de l'any estaries pagant 12 euros addicionals per un servei que només volies provar.

Un altre truc de Vodafone per pujar la factura

Un altre servei que Vodafone facilita gratuïtament és el Multisim One Number. Està pensat per a aquells que tenen més d'un dispositiu i desitgen utilitzar el mateix número de telèfon en tots ells. Aquest servei s'ofereix de franc durant el primer mes, però a partir del segon mes, comencen a cobrar-te 5 euros al mes.

Un rètol de Vodafone i al cercle, un mòbil

És fàcil caure en lerror doblidar que aquests serveis gratuïts tenen un límit de temps. Molts usuaris s'obliden de cancel·lar les promocions abans que comencin a cobrar. Això provoca que continuïn pagant per alguna cosa que no volen.

Per això, és fonamental revisar les factures amb regularitat i estar atents a les dates de finalització dels períodes de prova.

Quan podries estalviar?

Si desactiveu aquests serveis abans que comenci el cobrament, l'estalvi anual pot ser considerable. Per exemple, desactivant Secure Net i Multisim One Number, podries estalviar 72 euros cada any. Un bon hàbit és revisar el rebut mensual per assegurar-te que no se t'estan cobrant serveis extres que no has sol·licitat.

Per evitar que Vodafone segueixi cobrant per aquests serveis, és important desactivar-los abans que finalitzi el període gratuït. Podeu fer-ho de manera senzilla des de l'app de Vodafone, des de la web de l'operadora, o bé contactant amb atenció al client.

➡️ Societat

Més notícies: