Una persona assenyala una cancel·lació en un panell de l'aeroport, amb un lamentant-se, i al cercle, un avió a l'aire

SOCIETAT

L'OCU recorda els diners que pots reclamar si et cancel·len un vol aquests dies

L'OCU avisa que molts passatgers es poden veure perjudicats per la vaga de controladors de França

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) té una advertència per als passatgers que es puguin veure afectats per la cancel·lació de vols els pròxims dies. En aquests instants hi ha una vaga de controladors aeris a França que afecta usuaris de tot Europa. De fet, companyies com Air Europa, Iberia o Ryanair s'han vist obligades a anul·lar aquests desplaçaments.

Des d'aquesta entitat recorden que els clients tenen una sèrie de drets en cas que es produeixi una cancel·lació. S'entén que hi ha un incompliment del contracte, per la qual cosa caldrà indemnitzar el perjudicat d'alguna manera.

L'OCU explica en quina situació queda el passatger una vegada que es queda a terra per un motiu com ara la vaga de controladors. En principi, han de tornar el preu del bitllet en un termini màxim de set dies. Però també hi ha la possibilitat de reclamar una compensació addicional en funció del temps d'avís, la distància i les alternatives presentades.

  • Quan el vol sigui de fins a 1.500 quilòmetres, l'hauran de compensar amb 250 euros. La indemnització serà de 125 euros quan ofereixin volar a la destinació amb un retard inferior a 2 hores.
  • Si es tracta d'un vol entre 1.500 i 3.500 quilòmetres, la compensació pujarà a 400 euros. Es reduirà a la meitat en cas que et facilitin viatjar a la destinació amb una demora de menys de 3 hores.
  • Si el vol supera els 3.500 quilòmetres, la indemnització serà de 600 euros. Quan garanteixin desplaçar-se al lloc de destinació en un termini inferior a 4 hores, aquesta compensació caurà fins a 300 euros.

En qualsevol cas, des de l'OCU confirmen que hi ha la possibilitat de reclamar per altres perjudicis que siguin demostrables.

L'OCU explica com fer la reclamació

L'OCU indica que per fer la pertinent reclamació caldrà adreçar-se a la companyia aèria amb què es va contractar el viatge. En cas que no atenguin aquesta petició, el pas següent portarà l'afectat a recórrer a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria.

Les empreses aèries no solen oferir facilitats a l'hora de compensar el viatger. Entenen que quan hi ha una cancel·lació per "circumstàncies excepcionals" n'hi hauria prou amb el reemborsament del bitllet.

L'OCU aclareix que perquè s'eximeixi la companyia d'abonar una compensació cal demostrar que va prendre mesures per evitar les conseqüències de la vaga. Per això va haver d'usar tots els mitjans necessaris per facilitar un transport alternatiu i satisfactori a l'usuari.

➡️ Societat

Més notícies: