L'estafa de la doble trucada posa en alerta l'OCU: 'Denunciem la Policia'
Els delinqüents enganyen els usuaris anunciant-los falses pujades de tarifes
L'estafa de la 'doble trucada' ha agafat a molts per sorpresa. Fins al punt que l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) no li ha quedat més remei que donar la veu d'alarma. Fins i tot “denunciem la Policia”, apunten.
I és que els delinqüents que recorren a aquesta tècnica d'engany utilitzen el nom d'aquesta entitat per lucrar-se, denuncien a les xarxes socials. El seu objectiu és que la víctima es canviï de companyia telefònica.
Per això contacteu amb l'usuari i us fan arribar una pujada a la tarifa de la factura de telèfon. En general, es tracten d'increments d'entre 15 i 25 euros. El més normal és que el client no accepti aquesta modificació, per la qual cosa procedeixen a donar-li un codi.
Una segona trucada millorant la tarifa
Més endavant, la víctima rebrà una nova trucada d'una suposada companyia millorant-ne les condicions. D'aquí ve el nom de l'estafa de la 'doble trucada'. Asseguren que compten amb el vistiplau de l'OCU, cosa que desmenteixen des de l'entitat de consumidors: no tenen res a veure amb ells.
D'aquesta manera és possible que més d'un ciutadà caigui a la trampa i sense voler-ho canviarà d'operador de telefonia. Aquest sistema d'engany afecta igualment la majoria d'empreses del sector, apunten.
"Et truquen avisant-te d'una pujada a la teva tarifa telefònica? Et diuen que facilitaran les teves dades a OCU perquè te'n recomana d'altres?", recullen. En el seu perfil a la xarxa social X aclareixen que ja van presentar la corresponent denúncia a la policia.
També "informem les operadores de la utilització fraudulenta del nostre nom", amplien des de l'organització. Recorden les empreses que duguin a terme aquest tipus d'estratègies que aquestes accions suposen un intent d'estafa. A més, poden tenir responsabilitats legals.
Quin és el sistema que ha de seguir qualsevol operador?
La variació de tarifes per part d'un operador no es pot dur a terme un dia per l'altre. En cas que ho facin de manera unilateral caldrà que hi hagi un preavís de 30 dies, expliquen des de l'organització de consumidors.
És el temps que es consideri oportú perquè el client tingui marge de maniobra i pugui adoptar una decisió sobre això. Ja sigui acceptar l'increment que us proposen, canviar-se a una altra tarifa o de companyia sense que hi hagi risc de penalització.
Més notícies: