L'OCU assenyala les coses per les quals no t'haurien de cobrar en un bar
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) està ajudant la gent a entendre quines coses no haurien de pagar quan van a bars i restaurants, perquè no els cobrin de més i sàpiguen com reclamar si cal
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha emès una advertència sobre el consum a restaurants i bars. L'OCU ha destacat algunes situacions que els consumidors consulten pel que fa a les seves experiències a aquests llocs. Sovint, la gent es pregunta si alguns càrrecs a les factures són justificats o si realment corresponen al servei rebut.
És legal que et cobrin l'aigua o un suplement per la higiene i la neteja del local? L'OCU resol els dubtes:
6 coses que no et poden cobrar de més a bars i restaurants
L'IVA
Els establiments no poden incrementar la factura aplicant un 10 % extra al preu de la carta només per afegir l'IVA. Segons la normativa nacional, no està permès incloure l'advertiment "IVA no inclòs", fins i tot si apareix al menú. Els preus indicats a la carta o llista de preus han d'incloure l'IVA.
El cobert
"No és legal cobrar per això; aquest cost ha d'estar integrat al preu" indiquen des de l'OCU.
Reserva
Els establiments no tenen permès cobrar un extra per aquest motiu. Tot i això, és possible que sol·licitin un pagament anticipat com a garantia de reserva, però aquesta suma s'haurà de descomptar de l'import total posteriorment.
Suplement de terrassa
Els suplements per utilitzar una taula a la terrassa, o per asseure's en una taula en lloc d'estar a la barra, poden ser cobrats per l'establiment, però ho han d'indicar. Aquesta informació s'ha de proporcionar amb antelació, tant al menú com a l'establiment, i també s'ha de reflectir a la factura.
Aigua de l'aixeta
Durant anys, l'OCU ha advocat per una llei nacional que obligui els establiments d'hostaleria i restauració a proporcionar aigua de l'aixeta de manera gratuïta als clients. La Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular va ser aprovada, per la qual cosa els consumidors poden tenir aigua de l'aixeta de manera gratuïta a bars i restaurants.
Hi ha fulls de reclamació per al client
L'OCU convida els consumidors a fer valer els seus drets en cas de problemes. "Expresa les teves queixes amb educació i argumentant les teves raons" assenyalen des de l'organització.
També recorden que aquests establiments han de tenir a disposició dels clients Fulls de Reclamacions, on pots plasmar la teva queixa. Aquesta reclamació iniciarà un procediment administratiu que pot culminar amb la inspecció del local i les condicions.
Més notícies: