Els nous vehicles de la DGT que ja circulen per Espanya i com reconèixer-los
La DGT compta amb una sèrie de furgonetes camuflades que vigilen les possibles infraccions que es cometin al volant
La Direcció General de Trànsit (DGT) disposa de nous vehicles per controlar les imprudències que es cometin al volant. En realitat porten circulant per les nostres carreteres uns quants anys, però ara han sumat a la seva flota nous models. Per tant, és probable que sigui més complicat reconèixer-los.
Es tracten de furgonetes blanques camuflades, que no tenen distintius. No hi ha ni logos ni cap mena de rètol que el pugui vincular amb la Guàrdia Civil. Passen pràcticament desapercebudes, excepte per un petit detall, com és la matrícula.
La DGT sembla estar molt satisfeta amb el resultat donat per aquests vehicles. Quan van entrar en funcionament el 2019, amb prou feines comptaven amb 15 unitats, però ara ja en tenen 60, publica El Debate.
Com identificar els vehicles de la DGT
Hi ha diversos detalls en què hem de reparar per identificar una de les furgonetes de la DGT. En primer lloc, es tracten de Citroën Berlingo, fabricats a la factoria de Vigo. Disposen d'una carrosseria tancada i totalment blanca.
A simple vista podria semblar el vehicle que utilitza un professional per realitzar els seus treballs, però a mesura que ens hi acostem hi ha un aspecte que l'acaba delatant i que ens mostrarà que és un cotxe de Trànsit.
Tal com es va poder apreciar en unes imatges difoses per l'Institut Armat, tots apareixen identificats amb la matrícula PGC (Parc de la Guàrdia Civil). No obstant això, tampoc no caldria fiar-se en excés d'això, ja que hi ha la possibilitat que puguin canviar-les en certes circumstàncies, per no despertar sospites.
Un vehicle elèctric per a la DGT
El nou vehicle camuflat de la DGT costa 42.000 euros i té un motor de 136 cv. És elèctric, amb una autonomia de 280 quilòmetres. Això no acaba d'agradar del tot als agents, ja que ho veuen com un problema.
En ocasions reiterades han traslladat que es tractaven de models poc funcionals per exercir les seves tasques. Principalment pels escassos punts de recàrrega i per la facilitat amb què s'esgota la bateria.
Val a dir que aquest tipus de furgonetes, fins ara, no disposaven de radar de velocitat. Pràcticament, se'n limitava l'ús per castigar infraccions que es poguessin cometre durant la conducció. És a dir, utilitzar el mòbil al volant o viatjar sense el cinturó de seguretat.
Més notícies: