Agent de la Guàrdia Civil de Trànsit a la carretera i amb vehicles de fons
SOCIETAT

Enfadarà a molts: la nova limitació a la carretera que ja pot arribar a Espanya

Aquesta nova mesura ha enfadat aquest grup de conductors

La presidenta de la Comissió de Transports i Turisme, Karima Delli, ha presentat una proposta al Parlament Europeu que no ha deixat de generar polèmica. Dins de les propostes ha fixat la mirada en un grup particular de conductors: els motoristes.

Aquesta decisió d'imposar restriccions específiques per als motoristes ha generat molt de descontentament. Tot i això, argumenta que aquestes mesures són necessàries per garantir la seguretat a les carreteres i reduir el nombre d'accidents greus que involucren motociclistes.

¿Vols saber quines poden ser les novetats que podrien arribar a Espanya? Atent.

Les novetats que podrien arribar a Espanya

Una de les principals novetats que hi havia a la proposta és la imposició de restriccions de velocitat per als conductors novells. El permís de conducció tipus A1, que permet conduir motos fins a 125 cc, estaria subjecte a un límit de velocitat màxim. Aquest seria de 90 km/h a qualsevol classe de carretera.

Muntatge d'un motorista amb proteccions a un circuit i una rodona amb un motorista donant un senyal

En el cas dels conductors que compten amb la llicència A2, que permet el maneig de motos de més cilindrada, el límit de velocitat s'incrementaria lleugerament a 100 km/h. Els conductors amb permís A, que poden conduir qualsevol mena de motocicleta, tindrien un límit de 110 km/h.

Aquests possibles canvis als límits de velocitat han generat un debat entre els motoristes. Alguns argumenten que aquestes possibles restriccions són excessives i afectarien negativament la seva llibertat de conducció.

No podrien conduir de nit

Tot i això, la mesura més polèmica i controvertida que s'ha proposat és la restricció de conducció nocturna per als conductors novells. Aquests haurien de deixar la moto a casa entre la mitjanit i les 6 del matí.

Aquesta mesura suggerida té com a objectiu reduir els riscos associats a la conducció nocturna, que sovint implica condicions de baixa visibilitat i més perill.

El motiu darrere aquestes mesures és clar. Europa busca reduir la taxa d'accidents que involucren motociclistes, especialment entre aquells amb menys experiència en la conducció.

Els accidents de moto, en molts casos, resulten en lesions greus o fins i tot fatals. I la Comissió de Transports i Turisme d'Europa està decidida a prendre mesures per evitar aquestes tragèdies a les carreteres.

Tot i això, la controvèrsia persisteix, i molts motoristes continuen expressant el seu desacord amb aquestes possibles restriccions. Argumenten que aquestes mesures són excessives i que s'haurien de centrar més en l'educació i la formació dels conductors, en lloc d'imposar limitacions arbitràries.

Dos agents de la Guàrdia Civil de Trànsit duent a terme un control a la carretera

Si s'aprova el canvi, augmentaran la vigilància

També han anunciat que, si s'aprova aquest text i totes les propostes, s'augmentarà la vigilància i les sancions per garantir el compliment d'aquestes noves possibles regulacions.

Els conductors que siguin sorpresos infringint les restriccions de velocitat o conduint durant la nit amb un permís A1 podrien enfrontar multes substancials i la pèrdua de punts a la seva llicència.

Així mateix, es duran a terme campanyes de conscienciació per informar els conductors sobre les noves possibles regulacions i els riscos associats amb la conducció nocturna. Tot i això, també s'està considerant la possibilitat d'implementar un sistema d'educació obligatori per a tots els motoristes, independentment del seu nivell d'experiència.

Aquest sistema d'educació inclouria cursos de seguretat viària específics per a motocicletes i estaria dissenyat per millorar la consciència dels conductors sobre els perills associats amb la conducció de motos.

➡️ Societat

Més notícies: