Un taller on es realitza la ITV ple de cotxes
SOCIETAT

Un mecànic de la ITV té molt clar els dos models de cotxe que es compraria

Pedro Bastida assenyala el cotxe que et podries comprar i el model que més problemes li està donant

Pedro Bastida, enginyer de telecomunicacions i amant dels vehicles, va fundar una estació d'ITV a Múrcia després de la liberalització del sector. Va notar reticències en certs grups demogràfics a passar la inspecció, per la qual cosa va crear un canal educatiu a TikTok i Instagram. El van entrevistar a La Vanguardia i va donar alguns consells claus, tant per veure quins cotxes són els que duren més i els que porten més problemes en el futur.

A les estadístiques de fallades a les ITV, Pedro assenyala que, tot i que la seva estació té un 20,5% de rebuig, és normal. Els problemes comuns són les llums, els eixos, els pneumàtics i les emissions. L'envelliment del parc mòbil espanyol, amb 14,2 anys de mitjana, augmenta les possibilitats de rebuig a la ITV a causa del desgast mecànic.

Pedro destaca la robustesa dels models fabricats entre el 2000 i el 2010, com el BMW X3 o el Mercedes Classe G 63 AMG, davant els nous models, que ofereixen més tecnologia, però són menys duradors.

Cartell a una paret assenyalant l'entrada de la ITV

Pel que fa a consells per passar la ITV, Pedro recomana verificar la roda de recanvi, els pneumàtics, els nivells de líquids i llums del vehicle, aspectes comunament descurats.

Destaca el cas d'un client que va intentar amagar un vidre trencat per passar la ITV i subratlla la importància de mantenir el vehicle en bones condicions per a la seguretat a la carretera.

El cotxe que no volen ni veure a la ITV

Els inspectors de la ITV destaquen per la seva fiabilitat i experiència adquirida a través del maneig diari de nombrosos vehicles. La seva formació tècnica i professional els converteix en veritables experts.

En aquests centres, hi ha situacions inesperades, des de reparacions perilloses fins a errors no detectats pels propietaris. Els inspectors coneixen tots els trucs, com ara tapar els testimonis del quadre d'instruments per evitar suspensos immediats.

Recentment, Pedro Bastida també va narrar els problemes d'un Audi Q5 amb més de 200.000 quilòmetres, elogiant-ne la qualitat en termes de tren de rodatge i suspensió. Tot i això, ha assenyalat un problema específic amb aquesta versió del vehicle, que la marca solucionaria en futures actualitzacions.

Aquest cas exemplifica l'experiència i els coneixements dels inspectors de la ITV, capaços d'identificar errors mecànics i oferir recomanacions rellevants per als propietaris de vehicles.

➡️ Societat

Més notícies: