Imatge de l'exterior d'una fàbrica de l'empresa Danone amb el logotip de la marca en mida gran a la paret
SOCIETAT

Les marques blanques guanyen per golejada Danone i l'obliguen a abaixar preus

La caiguda en picat de les vendes força Danone a reduir els preus per competir contra les marques blanques

En els darrers anys, les marques blanques s'han consolidat i han guanyat terreny al mercat espanyol. Gran mostra d'això, són els lineals particulars amb què compten totes i cadascuna de les cadenes de supermercats més conegudes del país.

I és que veient el context inflacionari que estem travessant, no és estrany que els consumidors es decantin per aquests productes. De manera general, la pujada dels preus fa que ens fixem més en el preu que amb la marca, i això ha provocat que les marques reconegudes estiguin ben atentes a la situació.

Una de les empreses que ha topat amb aquest problema ha estat Danone. La famosa marca s'ha vist obligada a reduir els preus dels seus productes després d'observar una caiguda notable de les vendes.

Una notícia que arriba acompanyada d'una altra del mateix calibre, ja que fa pocs dies el grup anunciava el possible tancament d'una de les plantes històriques a Barcelona.

La seva preocupació no és exagerada, ja que en el cas dels iogurts, els productes propis de les cadenes de supermercats han acaparat el 70% del mercat. Una xifra que puja fins al 77%, quan es tracta del total de les postres.

Danone es veu obligada a abaixar el preu dels seus productes

La situació ha fet que Danone es vegi forçada a abaixar el preu en alguns dels seus productes per recuperar les vendes perdudes. Pel mateix motiu, l'empresa també ha decidit mantenir la campanya que va llançar l'any passat sota el lema "El més essencial és ajudar-nos".

Segons detalla Danone al seu comunicat, l'objectiu d'aquesta promoció és donar suport a les famílies espanyoles a l'arrencada d'any. "Estem en un moment complex per a l'economia de moltes llars i volem ser al costat de les famílies garantint una alimentació saludable essencial cada dia", exposa el grup.

El cas de PepsiCo posa en alerta les marques

Però Danone no és l'única multinacional que s'ha vist afectada pel que fa a preus. I és que la fi de la relació comercial entre Carrefour i el grup PepsiCo ha generat un mar d'incertesa entre les empreses distribuïdores.

La diferència, si escau, recau en el fet que ha estat la mateixa cadena francesa la que ha decidit vetar els productes de PepsiCo per una "pujada inacceptable dels preus".

➡️ Societat

Més notícies: