La marca de cervesa que arrasa a Catalunya, però no a la resta d'Espanya
La marca de cervesa catalana lidera el consum cerveser a Catalunya, arrabassant-li el primer lloc a Mahou
El mercat cerveser a Espanya és ampli i variat, amb preferències que difereixen significativament d'una regió a una altra. Aquest fenomen reflecteix la diversitat cultural i gastronòmica del país, on les marques de cervesa lluiten per consolidar-se en diferents àrees geogràfiques. Un recent estudi de Tiendeo ha revelat les marques més buscades el darrer any, destacant canvis importants en les preferències dels consumidors.
Al panorama nacional, Mahou és la marca de cervesa més buscada, capturant un 22,3% del total de cerques. Tot i això, aquesta xifra representa un lleuger descens d'un punt percentual en comparació del rànquing del 2023. Tot i aquesta reculada, Mahou manté el seu lideratge en nou de les 17 comunitats autònomes.
Tot i això, a Catalunya, Mahou no és la cervesa més venuda. I és que a Catalunya, si hi ha una cervesa que triomfa quant a vendes, aquesta és Estrella Damm. Estrella Damm, fundada a Barcelona el 1876, distribueix els seus productes a més de 70 països, entre els quals hi ha els Estats Units i el Regne Unit.
Estrella Damm continua sent la cervesa líder a Catalunya
Catalunya presenta un cas especial al mercat cerveser espanyol. Aquí, Estrella Damm ha aconseguit arrabassar el primer lloc a Mahou, convertint-se en la cervesa preferida dels catalans. Aquest canvi ressalta la capacitat d'Estrella Damm per ressonar amb els gustos locals i la forta connexió cultural amb la regió.
Amstel, per part seva, ha experimentat un creixement notable. Aquesta cervesa ha augmentat la quota de cerques en un punt percentual i ha assolit la segona posició amb un 9%. Aquesta marca ha guanyat terreny significativament, especialment a Extremadura, on ha desbancat Mahou com la cervesa preferida pels consumidors.
En altres comunitats, les preferències varien encara més. I és que Cruzcampo domina a Andalusia, Heineken és la favorita a les Canàries, i Estrella Galícia destaca a Galícia i Navarra. Aquestes variacions subratllen com les marques regionals poden superar els gegants nacionals als seus respectius territoris.
Aquest divers mapa de consum cerveser a Espanya no només reflecteix les diferents tradicions i sabors que prefereixen els espanyols. I és que aquest estudi també revela com s'han d'adaptar i evolucionar les marques per satisfer les demandes regionals. Amb Estrella Damm liderant a Catalunya, queda clar que l'èxit d'una marca pot dependre tant de la qualitat com de la connexió amb la identitat local.
Més notícies: