El que has de fer si Wallapop no et torna els diners d'una compra
En algunes ocasions Wallapop pot estar retenint els nostres diners per alguna raó, descobreix a què es deu
Wallapop és una pàgina de venda de segona mà que ofereix un gran avantatge, poder tornar els productes comprats. Si la faldilla no era de la teva talla o el llibre no era el que et pensaves que et faltava, pots sol·licitar una devolució.
Tot i això, hi ha casos en què l'usuari no rep els seus diners i pot pensar que ha estat estafat per Wallapop, però no és així. Hi ha una sèrie de raons per les quals no s'està tornant els diners.
En primer lloc, cal tenir en compte que els diners seran retornats en el mètode de pagament que hagis utilitzat en un termini de 3 a 10 dies hàbils. Si encara està dins dels dies establerts, el més probable és que hagis d'esperar fins a l'últim dia per reclamar.
Wallapop sí que et permet tornar una cosa que has comprat: com fer-ho
Si el producte que has rebut de Wallapop no t'agrada o no compleix el que ha dit el venedor, pots obrir una disputa. Però cal fer-ho en un termini de 48 hores des que el reps, ja que en cas contrari no podràs reclamar. Si ho feu en el temps correcte, quan es comprovi que teniu raó, l'aplicació començarà el procés de devolució.
Per tenir més possibilitats que t'acceptin la disputa, caldrà enviar fotos i/o vídeos del producte rebut. A més, d'una descripció detallada i concisa del que passa i perquè no estàs d'acord amb la teva compra.
El reclam serà tramès al venedor, qui n'expressarà la conformitat o el desacord. En cas que no estigui d'acord i vulguis continuar amb la reclamació, la disputa serà elevada a Wallapop per analitzar-la.
Si s'accepta la devolució, heu d'enviar el paquet en un termini màxim de 10 dies per obtenir el reemborsament. Després del lliurament, poden passar fins a 2 dies perquè el venedor rebi el paquet i Wallapop et torni els diners.
I si no m'arriben els diners?
Si després que alguna de les parts hagi acceptat el cas, encara no has rebut els diners, espera el període de temps corresponent. En cas que hagi transcorregut aquest termini i els diners no hagin arribat instantàniament al teu moneder, pots comunicar-te amb Wallapop. A través de la secció "Tu" de l'aplicació, on trobaràs l'opció "Necessites ajuda?" a la secció de "Wallapop a la parla".
Si, per altra banda, cap de les parts accepta la reclamació, no rebràs el reemborsament. Hauràs de considerar la possibilitat de presentar una denúncia o prendre mesures legals.
El més recomanable és arribar a un acord amb el venedor abans de recórrer a accions legals. De vegades, el penediment de la compra pot ser degut a raons diferents que l'article no sigui el que esperaves. "Per evitar aquest tipus de situacions, és recomanable tenir claredat abans de comprar qualsevol producte a Wallapop" recomanen des de l'aplicació.
Més notícies: