Muntatge amb Gonzalo Bernardos i una benzinera de Repsol
SOCIETAT

L'estratègia de Repsol que Gonzalo Bernardos celebra sense dubtar: 'Molt bé'

L'economista aplaudeix l'estratègia que segueix la companyia a les seves benzineres

L'estratègia adoptada per Repsol ha estat molt aplaudida pel professor d'Economia Gonzalo Bernardos. Veu amb bons ulls que s'adoptin decisions pensant en la butxaca dels usuaris: rebaixes, descomptes, etc. L'expert explica que “en un moment de molta volatilitat del preu del petroli, em sembla molt bé els descomptes” facilitats per la companyia energètica.

Cal recordar que fa uns dies decidien ampliar el període de bonificacions fins al 10 de gener del 2024. D'aquesta manera prolongaven les ofertes que s'apliquen des del 6 de setembre i que duplicaven l'estalvi en els seus diferents plans.

Els conductors aconseguiran un descompte d'almenys 10 cèntims per litre de combustible en abonar els proveïments amb Waylet. Arribarà fins als 40 cèntims en cas que tinguin contractada llum, calefacció i energia solar.

Una iniciativa que ha estat rebuda amb els braços oberts per part dels conductors. Tot i això, Gonzalo Bernardos ja avisa que per beneficiar-se d'aquest estalvi "t'has de convertir en un client fidel".

El problema a què s'enfronten les benzineres, segons Gonzalo Bernardos

El reconegut economista també es va voler pronunciar a través d'un missatge a la xarxa social X sobre un altre problema a què s'enfronten les benzineres. La postura adoptada per Repsol no fa més que avivar una batalla comercial entre les diferents companyies. La majoria seran incapaços de seguir el ritme imposat per la firma que dirigeix Josu Jon Imaz.

Tot i que la "gasolina atrau el comprador", proporciona "un escàs marge de benefici per litre venut". De fet, indica que “la venda a la botiga de diversos i variats productes ofereixen un marge molt superior”.

En el cas de Repsol, com recull una informació d' Expansión , s'ha convertit en el forner principal del nostre país. Hi ha una important aposta per diversificar l'oferta de les estacions de servei, que ja no es conformen amb els carburants. Van vendre 14 milions de barres de pa i 7 milions de cafès, cosa que demostra l'enorme potencial d'aquests negocis.

Gonzalo Bernardos veu una bona oportunitat en aquest tipus destabliments. De fet, les principals benzineres del país han anat tancant acords amb diferents empreses d'alimentació i hipermercats per implantar aquest tipus de negocis. "Sense botiga, moltes benzineres no podrien subsistir", afirma l'expert.