Muntatge d´un ull blau i aliments
SOCIETAT

La fruita de tardor que tots hauríem de consumir: beneficis clars per a la nostra vista

La nostra salut visual estarà protegida prenent aquest aliment

Amb l'arribada de la tardor es produeixen habitualment la baixada de temperatures i noves tendències en moda. I també comencen a arribar als nostres mercats fruites pròpies de temporada. Entre elles n'hi ha una que ara està de màxima actualitat: el raïm.

El motiu que se n'estigui parlant és que s'ha descobert un nou benefici del consum. En concret, s'ha aconseguit descobrir que és una estupenda aliada per tenir cura de la salut visual.

Et donem tots els detalls a continuació. Pren-ne nota perquè segur que t'interessa.

Nou descobriment: el raïm és beneficiós per a la nostra salut ocular

El raïm forma part de la nostra vida, ja que és la matèria primera dels vins que prenem i el nostre company en acomiadar l'any. De la mateixa manera, és un element essencial de la nostra dieta mediterrània, pel sabor i beneficis. Uns beneficis que ara s'han vist ampliats de manera contundent.

Muntatge d'una persona treballadora d'un supermercat a la zona de fruiteria i un raïm de raïm en una bàscula
El consum de raïm és una manera de cuidar la nostra salut ocular | Danny Smythe

El que ha passat és que la Universitat Nacional de Singapur ha fet un estudi sobre aquesta fruita que ha donat una conclusió molt important. S'ha descobert que el consum contribueix a millorar la visió de forma notable.

Aquesta investigació, que s'ha publicat a la revista Food & Function, ha analitzat durant 16 setmanes 34 persones. Unes han estat menjant raïm diàriament i altres placebo. I això ha permès saber que qui ha menjat raïm, uns 200 grams diaris, ha millorat els biomarcadors de la salut ocular en adults.

En efecte, en aquests adults es va poder comprovar un increment de la MPOD, també coneguda com a densitat òptica del pigment ocular. Això és gràcies al fet que el raïm compta amb antioxidants que redueixen l'estrès oxidatiu i inhibeixen la formació de l'AGE, que provoquen malalties oculars i problemes de visió a edats més avançades.

Aquest treball ha generat un gran enrenou. I és que, com ha indicat l'investigador Jung Eun Kin, "és el primer a demostrar que el consum de raïm té un impacte beneficiós en la salut ocular. Això és molt interessant, especialment amb una població que envelleix cada cop més".

Més avantatges de consumir raïm

El consum de raïm és un aliat que tenim a favor de la nostra salut ocular. Però és que cal no oblidar que ens ofereix més beneficis. Un exemple és que fa uns dies es va revelar un altre estudi que deixa de manifest que la ingesta redueix els riscos de patir demència quan s'arriba a la vellesa.

Muntatge de diverses cistelles de raïm i una raja a la dreta donant l''OK'
Menjar raïm diàriament comporta molts altres beneficis | Getty Images, Rubén Chase

I aquí no hi queda la cosa. Aquesta fruita tardorenca també es recomana incloure-la a la dieta perquè ajuda a disminuir els nivells de colesterol i els problemes d'hipertensió. Tot això sense passar per alt que contribueix a prevenir l'aparició de càncer i fins i tot de la coneguda com a osteoporosi.

A més, regula el trànsit intestinal, redueix els perills de patir malalties cardiovasculars i retarda l'envelliment. Vaja, que el raïm és una font de salut inqüestionable. Ho és a qualsevol edat i encara més quan s'és adult.

Per totes aquestes raons, cal incloure-la a la nostra dieta. Concretament, s'estableix que el que és recomanable és prendre al dia entre 10 i 12 raïms si és possible durant el dia. Així mateix, és fonamental rentar-les molt bé abans d'ingerir-les i menjar-les tal com, amb la pell i fins i tot la llavor.

Varietats n'hi ha moltes, de manera que podràs triar la que més t'agradi. Això sí, has de saber que el raïm blanc és el que aporta menys calories, al contrari que el conegut com a borgonya.