L'exterior d'un supermercat de la cadena Lidl
SOCIETAT

'És un frau': L'oferta amb què intenten estafar els clients de Lidl

Un client de Lidl ha alertat de l'estafa amb què intenten suplantar la identitat del supermercat i robar totes les teves dades


La cadena de supermercats Lidl ha estat víctima d'un nou intent de frau. Així ho ha alertat un dels seus clients després de rebre una oferta una mica sospitosa al seu correu electrònic en què es feien passar per Lidl, fent servir el seu nom de forma fraudulenta.

L'usuari avisava a través de X (abans Twitter) del frau, en què els estafadors, fent-se passar per Lidl, proposaven completar una enquesta, suposadament per compartir la seva experiència al supermercat, per rebre un dels seus productes completament gratis.

L'oferta amb què intenten estafar els clients de Lidl

Els ciberdelinqüents no deixen passar ni una oportunitat per fer les seves estafes. I aquesta vegada, li ha tocat a Lidl. La cadena de supermercats alemanya ha estat suplantada en un correu electrònic on asseguren que, després de completar una enquesta, els clients rebrien una fregidora d'aire Ninja.

"Compte! M'arriba sense parar aquesta oferta! És un frau", ha alertat l'usuari @abuenashorasSA a través de X. El client ha advertit que fa dies que rep un correu electrònic en què suplanten Lidl intentant fer-se amb les seves dades.

Captura d'un tweet alertant d'una estafa que suplanta Lidl

A través del missatge, el qual contenia alguns errors de format, tipogràfics i ortogràfics que van fer sospitar al client, el suplantador de Lidl demanava completar una enquesta sobre la seva experiència a Lidl per aconseguir una fregidora d'aire Ninja completament gratis.

"Ens agradaria oferir-li una oportunitat única de rebre una nova Fregidora d'aire Ninja! Per reclamar, simplement completi aquesta breu enquesta sobre la seva experiència a Lidl", deia el correu que va rebre el client de Lidl.

En fer clic al botó de 'Començar enquesta', els delinqüents redirigien al destinatari del correu a una adreça web que suplantava Lidl i en què es demanaven les dades personals i bancàries per poder, suposadament, enviar la fregidora d'aire que prometien.

Lidl alerta els seus clients del frau

Lidl ha aprofitat l'avís del client per denunciar l'estafa que n'ha suplantat el nom, i ha alertat els seus clients davant de qualsevol missatge d'aquestes característiques.

"Aquest tipus de missatges rebuts són un frau que hem detectat gràcies a la col·laboració dels nostres clients i en què el nostre departament de seguretat ja està treballant", ha respost al tweet del client advertint sobre el frau.

Captura del tweet resposta de Lidl confirmant el frau

Tot i això, no és aquesta la primera vegada que els ciberdelinqüents es fan passar per supermercats per estafar els seus clients. Mercadona també va ser víctima d'una suplantació per fer entrevistes de treball falses.

Un fet que alguns usuaris van denunciar a través de les xarxes després de rebre correus i convocatòries d'ocupació, que tenien l'únic objectiu d'aconseguir les dades personals dels clients.

Els experts adverteixen que, per evitar ser víctima d'aquest tipus de frau, cal fixar-se bé a l'adreça de correu electrònic, que és diferent de l'habitual. També alerten que no cal fer clic en enllaços dels quals dubtem de la seva autenticitat, a més de fixar-nos en possibles errors als missatges que facin saltar totes les alarmes.

➡️ Supermercats ➡️ Societat

Més notícies: