La famosa empresa catalana que creix com l'escuma: planeja 500 noves obertures
Mango és líder al sector de la moda i preveu continuar creixent gràcies als bons resultats obtinguts en els darrers exercicis
Mango ha revelat el seu nou pla estratègic per als pròxims anys i promet ser un dels més ambiciosos de l'empresa. Tal com van explicar els directius en una roda de premsa, Mango veu el futur amb optimisme.
Mango té previst obrir més de 500 noves botigues per a l'any 2026. Això sumaria un milió de metres quadrats addicionals d'espai comercial. A més, Mango té com a objectiu superar els 4.000 milions d'euros en facturació i duplicar-ne els beneficis durant aquest període.
Mango i el seu ambiciós projecte
L'ambiciós projecte de Mango requerirà una inversió de 600 milions d'euros que preveu finançar amb els seus resultats. Toni Ruiz, conseller delegat de Mango, va destacar que l'empresa ha aconseguit eliminar completament el seu deute.
A partir d'aquí han pogut proporcionar una base sòlida per a l'execució del pla. El nou projecte de Mango també inclou duplicar el resultat net de l'empresa i augmentar la plantilla almenys en un 30%.
Això es traduiria en un creixement significatiu per a Mango, que actualment compta amb uns 15.500 empleats. El directiu va destacar que Mango va tancar l'any 2023 amb els millors resultats dels seus 40 anys d'història. En aquest sentit, les xifres constaten un resultat net de 172 milions d'euros i una facturació de més de 3.100 milions d'euros.
Mango mira al futur amb autosuficiència
“El nostre objectiu fonamental és continuar sent i consolidant-nos com un ‘player’ molt important en el sector de la moda en l'àmbit global”, va afirmar Ruiz. Davant la pregunta sobre una possible sortida a borsa, Ruiz ha declarat que “no està sobre de la taula”.
I la raó és clara, ja que Mango compta amb recursos suficients per continuar creixent. Finalment, Ruiz va destacar la capacitat d'adaptació i la flexibilitat de Mango davant dels reptes dels darrers anys. Gràcies a això, l'empresa ha estat capaç de manejar els retards en el lliurament de materials de manera eficient.
La directora financera de Mango, Margarita Salvans, va anticipar l'estratègia de creixement de l'empresa. Salvans va explicar que, concretament, es basarà en l'augment de les vendes i enfortir el canal en línia.
L'enfocament internacional de Mango
El pla estratègic també té un fort enfocament internacional. De fet, el 75% de les noves botigues planificades s'obriran a països com Espanya, França, Itàlia i Alemanya. També al Regne Unit, Polònia, Índia, Canadà, Estats Units i Mèxic.
Per sort, la situació de Mango no és l'única al país. Hi ha més empreses que estan augmentant de forma considerable la seva facturació i es converteixen en referents del seu sector.
N'és un exemple el de l'empresa catalana Puig, dedicada a les fragàncies i la cosmètica. Amb un increment significatiu en beneficis i vendes, l'empresa catalana va aconseguir consolidar el 2023 el seu mercat.
Més notícies: