Una dona sorpresa sosté les ulleres amb una ciutat i muntanyes al fons.
SOCIETAT

La famosa empresa catalana que s'està folrant: 110 milions i no para de créixer

El sector de l'ortodòncia a Europa viu una transformació amb nous jugadors i estratègies innovadores

En el món de la tecnologia sanitària, hi ha una empresa catalana que està marcant la diferència. Fundada el 2019, aquesta companyia ha fet parlar molt, i ara el seu nom sona més fort que mai. Amb un model de negoci que combina innovació amb un enfocament clínic d'alta qualitat, està conquerint el mercat europeu i té plans per seguir expandint-se.

Impress, l'empresa darrere d'aquests alineadors dentals ha tancat una ronda de finançament milionària, un total de 110 milions d'euros. Ho ha fet amb la participació de grans fons d'inversió com Trinity Capital Inc, CareCapital i LBO France. Aquests diners no només reforcen el seu lideratge a Europa, sinó que també li permeten continuar amb els seus plans d'expansió el 2025.

Un estoig transparent amb alineadors dentals sobre una superfície de fusta.

Creixement i consolidació

El creixement d'Impress no és casualitat. El 2022, l'empresa va aconseguir una ronda de més de 120 milions d'euros, cosa que va permetre que es consolidés com a un dels grans actors del sector salut a Catalunya.

Amb la compra del seu principal competidor europeu, Dr Smile, Impress ha fet un pas de gegant. Ara no només domina Espanya, sinó que també té una forta presència en mercats clau com França, Alemanya i els Països Baixos.

Una dentista amb màscara i guants blaus mostra un protector bucal a un pacient somrient en una consulta.

Amb l'adquisició, Impress ha reforçat la seva presència a mercats on la seva competència era més forta, convertint-se en un líder a Europa. Aquesta compra també ha permès que la companyia catalana s'apropiï de noves zones i, el més important, arribar a la rendibilitat el 2024.

Expansió sense frens

L'empresa no planeja frenar, després d'haver consolidat la seva presència a Europa, Impress continua mirant cap al futur. El 2022, va fer el salt als Estats Units amb la fusió amb Uniform Teeth, una cadena californiana. Encara que no té una gran quota de mercat al país, els seus plans d'expansió són clars i la seva estratègia està dissenyada per portar-la més enllà de les fronteres europees.

Amb més de 40 clíniques pròpies i més de 100 centres d'atenció repartits per Europa no només està liderant el mercat d'ortodòncia, sinó que també està canviant l'accés als tractaments dentals. Amb més de 1.000 treballadors i una fàbrica pròpia a la Zona Franca de Barcelona, on produeixen els alineadors invisibles mitjançant impressores 3D, la fórmula d'Impress no para de créixer!

➡️ Societat

Més notícies: