Imatge de fons d'un logotip en una botiga de Vodafone, amb una altra d'un logotip de Movistar i una altra d'un home amb un telèfon mòbil preocupat
SOCIETAT

La nova estratègia de Movistar i Vodafone per recuperar clients el 2024

Movistar i Vodafone intenten fer tot el possible per captar ara nous usuaris davant dels canvis que s'acosten al sector

Movistar i Vodafone intenten mantenir el seu protagonisme al sector de les telecomunicacions. L'aparició de nous operadors i les possibles fusions que ofereixi el mercat els pròxims mesos condicionaran el futur d'aquestes dues companyies. En vista del que ha de venir, fa un temps que actuen amb diverses estratègies ja en marxa.

Han aconseguit consolidar-se al mercat en els darrers temps gràcies a la seva capacitat per ampliar la seva base de clients. Entenien que era necessari actuar amb certa celeritat abans que es formalitzi la fusió entre Orange i MásMóvil. Un cop la Comissió Europea aprovi l'operació, aquest acord donarà lloc a l'empresa més important del sector.

Movistar i Vodafone ja fa uns quants mesos que recluten usuaris. Això sí, cadascuna ha recorregut a tècniques diferents, que com hem pogut comprovar, els han donat bons resultats.

El mètode de Movistar per guanyar clients

La companyia de Telefónica va centrar els esforços en la captació de línies mòbils i en l'oferta de fibra òptica. A això se li uneix també la flexibilitat que tenen a l'hora de comercialitzar els paquets. Això els va permetre incorporar 75.000 línies de banda ampla durant els onze primers mesos del 2023.

Suposava un lleuger respir per a elles després de la pèrdua experimentada amb anterioritat per les agressives tarifes dels operadors de baix cost.

La reacció de Vodafone

Vodafone va arrencar el primer trimestre del 2023 perdent protagonisme. Però a partir de l'abril i el novembre va sumar més de 400.000 nous clients, segons dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Aquestes xifres tan positives es deuen a la seva capacitat per captar un important nombre de noves línies que es van crear. En tot just un any es van incorporar al mercat 1,81 milions de línies més. Així compensava les pèrdues de clients que havia patit amb les portabilitats.

Van poder assolir, a més, la segona plaça al mercat en detriment d'Orange. L'empresa britànica disposa del 22,08% de la quota de mercat, davant del 21,87% de l'operador taronja.

Les altres cartes de Movistar i Vodafone

En aquesta batalla que mantenen Movistar i Vodafone amb els seus competidors també entren en joc les segones marques de les 'gegants'. Movistar disposa d'O2, mentre que Vodafone compta amb Lowi. De la mà d'elles aconsegueixen plantar cara a les 'low cost' amb promocions molt interessants.

Lowi ofereix, per exemple, 30 GB de dades per menys de 10 euros, mentre que O2 disposa d'una promoció de fibra òptica sense trucades per 31 euros. Són altres estratègies que utilitzen aquestes dues potències del mercat de les telecomunicacions per no perdre protagonisme.

➡️ Societat

Més notícies: