Un home amb gest de queixa, amb una botiga de Vodafone al fons i en dos cercles, els logos d'Orange i Movistar
SOCIETAT

El darrer esforç de Movistar, Vodafone i Orange: encara els queda molt per fer

Els tres principals operadors del país treballen sense parar per recuperar la normalitat a la Comunitat Valenciana

Les últimes setmanes, Movistar, Orange i Vodafone han redoblat esforços per restablir les comunicacions a les zones afectades per la recent DANA. Aquest temporal va deixar diverses zones amb talls i afectacions importants a les xarxes de telecomunicacions. Això ha obligat els tres operadors a treballar sense parar per tornar la normalitat als usuaris afectats.

Movistar reconeixia fa pocs dies que hi havia sis zones específiques a la Comunitat Valenciana, on les connexions encara no s'havien recuperat del tot. Les àrees més afectades inclouen Cheste central, Chera, Xiva, Corts de Pallás, Dos Aguas i el Polígon Industrial El Olivera. Aquestes àrees van patir importants talls als serveis de telefonia i dades a causa del temporal.

Inundació en una carretera amb vehicles danyats i rescatistes ajudant una persona en una àrea afectada.

Els equips tècnics de la companyia estan desplegats al terreny. Avancen dia i nit per recuperar el servei el més ràpid possible, encara que encara queda feina per fer per completar la recuperació.

Orange i Vodafone avancen a bon ritme

Orange també ha fet front als danys amb un pla de recuperació intensiu. La companyia informava que, fins ara, ja havia aconseguit recuperar el 85% dels serveis a les zones afectades. Això vol dir que la majoria dels usuaris en aquestes àrees ja poden accedir als seus serveis de telefonia mòbil i internet.

Tot i això, els tècnics continuen treballant per assegurar que el 100% dels seus clients recuperi l'accés als serveis. Especialment en zones de difícil accés o amb infraestructures greument afectades.

Vodafone informava que ha restablert al voltant del 80,5% de les seves línies mòbils i fixes a les àrees més copejades pel temporal. Tot i que la recuperació ha estat significativa, des de Vodafone també reconeixen que encara queden zones on persisteixen dificultats. Sobretot en aquelles amb danys estructurals a les infraestructures de telecomunicacions.

Els tècnics de la companyia estan compromesos a restablir el servei les properes setmanes. Treballen conjuntament amb les autoritats locals per arribar a les àrees menys accessibles.

Mesures addicionals per donar suport als afectats

A més dels esforços per restablir les comunicacions, Movistar, Orange i Vodafone han engegat iniciatives de suport per als seus clients. Aquestes companyies han ofert dades i trucades il·limitades als usuaris afectats, un gest que molts usuaris han agraït. Els permet mantenir-se connectats amb les famílies i els éssers estimats enmig de la crisi.

Muntatge amb els logos d'Orange, Movistar i Vodafone

Fins i tot han fet un pas més en oferir donacions de smartphones i carregadors per a aquelles persones que han perdut els dispositius. D'aquesta manera, els afectats poden continuar comunicant-se mentre els dispositius mateixos es reparen o es reemplacen. Aquest ajut ha estat fonamental per a molts habitants de les zones rurals més afectades, on la connectivitat resulta essencial.

A més, estan proporcionant accés gratuït als seus punts de càrrega i a les xarxes Wi-Fi en punts estratègics de les ciutats afectades. Això facilita que els ciutadans puguin carregar els seus dispositius i accedir a la xarxa sense cap cost.

➡️ Societat

Més notícies: