Muntatge de fotos d´un plànol general d´una ciutat catalana amb una bandera de Catalunya i, al costat, una imatge borrosa amb interrogants

SOCIETAT

L'empresa catalana que bat rècords: 2.822 milions i 6.200 treballadors

BonÀrea va començar com una petita cooperativa i ara ha esdevingut una de les firmes més importants de Catalunya

BonÀrea ha florit fins a convertir-se en un imperi econòmic i símbol d'integració comunitària. L'empresa es va fundar el 1959 per Jaume Alsina Calvet a Guissona, un petit poble de la comarca lleidatana de la Segarra. L'empresari va tenir la visió d'impulsar el desenvolupament rural i evitar la despoblació.

I amb BonÀrea ha superat totes les expectatives, arribant a assolir una facturació de 2.822 milions d'euros i generant 69 milions en beneficis a l'últim any. Actualment, amb 6.200 treballadors, BonÀrea és una de les més importants de Lleida i, sens dubte, del panorama català.

BonÀrea, d'un petit negoci a un referent

BonÀrea va començar com una cooperativa agrària i ha evolucionat cap a una corporació alimentària integral. L'empresa inclou totes les etapes de la cadena de valor. Des de la cria i engreixament d'aus i bestiar, fins a la fabricació i comercialització de productes carnis.

BonÀrea compta amb més de 6.200 empleats i 576 botigues repartides per tot Espanya i Andorra, així com 61 benzineres. Per això ha demostrat ser un pilar fonamental tant en l'àmbit econòmic com social.

Però l'èxit de BonÀrea va més enllà dels números. En un gest de solidaritat i compromís amb la comunitat, l'empresa ha obert les portes a una varietat de nacionalitats. Destaca especialment la comunitat d'ucraïnesos que han trobat a Guissona un refugi i una oportunitat de feina.

BonÀrea i la seva solidaritat amb la comunitat ucraïnesa

Aquest esperit d'acollida es reflecteix en la participació activa de l'empresa a l'ajuda humanitària a Ucraïna. Així com en la integració de famílies ucraïneses a la zona. A més del seu impacte social, BonÀrea ha revolucionat el mercat amb el seu enfocament a l'eficiència i la reducció de costos.

L'empresa ha finançat el creixement sense recórrer a deutes bancaris. Tot això reinvertint els guanys per expandir la seva presència i oferir productes de qualitat a preus competitius.

Amb una visió de futur i un compromís ferm amb els valors fonamentals, BonÀrea continua sent un far d'èxit empresarial. També un exemple de com una empresa pot transformar no només el seu propi destí, sinó també el de tota una comunitat.