Muntatge d'un concessionari SEAT des de l'exterior i les motos elèctriques desenfocades
SOCIETAT

La dràstica decisió que ha pres Seat a Barcelona

Barcelona ha rebut una altra garrotada empresarial amb la notícia que ha donat la popular firma automobilística

Barcelona no passa per un bon moment de retenció empresarial. I és que Seat ha anunciat que a partir del pròxim 1 de març ja no oferirà motos elèctriques per compartir entre usuaris a Barcelona. Es tracta del conegut com a Seat Mó.

Seat ha donat explicacions sobre això i ha justificat aquest canvi d'aposta de l'empresa ubicada a Barcelona. Tal com ha recollit ElPeriódico, uns costos elevats i la falta de rendibilitat han estat les causes del canvi d'estratègia.

Des del seu llançament a Barcelona, Seat ha mantingut una flota constant de 632 vehicles elèctrics per compartir a la ciutat. Tot i els seus esforços, Seat no ha pogut mantenir la viabilitat econòmica. A més, el context es complica amb la retirada del servei a l'Hospitalet de Llobregat, on operaven al voltant de 100 motos compartides.

El responsable de Mobilitat Urbana de Seat i director de l'estratègia Seat Mó, Lucas Casasnovas, durant la inauguració institucional de Casa Seat en què l'empresa automobilística ha presentat les darreres novetats de mobilitat urbana, a Barcelona

Seat Mó diu adeu a Barcelona

Els clients de Seat a Barcelona tindran temps per utilitzar-les fins al 29 de febrer. Aquells que no ho facin tindran dret a rebre un reemborsament de l'import corresponent en un termini màxim de 30 dies. Per part seva, les més de 600 llicències de motos compartides a Barcelona quedaran disponibles després del cessament d'operacions.

Els clients de Seat a Barcelona van ser informats del tancament de Seat Mó mitjançant un correu electrònic. En l'escrit, Seat va expressar la seva gratitud pels viatges compartits i va encoratjar els usuaris de Barcelona a “conduir cap a noves aventures”.

Muntatge de fotos de primer pla d'una moto i, al costat, el logotip de Seat

Barcelona viu un complicat moment empresarial

Durant el temps de funcionament a Barcelona, Seat ha acumulat un total d'1,8 milions de viatges i 24,7 milions de minuts d'ús. Això reflecteix la popularitat i la demanda del projecte a Barcelona. Tot i aquests èxits, Seat es veu obligada a canviar el rumb del timó.

Els desafiaments financers a Barcelona han estat superiors a les ganes de continuar amb el projecte. Seat no és l'única empresa referent a Barcelona que ha anunciat canvis recentment.

De fet, la reconeguda Danone va informar fa unes setmanes que tancarà la fàbrica de Barcelona. Sens dubte, un gerro d'aigua freda per a l'economia catalana.

➡️ Societat

Més notícies: