Imatge de fons d'una persona rebent documents i una altra imatge d'unes mans amb bitllets de 50 euros.

SOCIETAT

Els documents que has de portar al banc per rebre els diners d'una persona que ha mort

Els hereus han d'aportar la documentació necessària per demostrar-ne la identitat

En el moment en què algú mor, són els seus hereus els encarregats de fer totes les gestions per accedir als béns i drets que hagin heretat. Tot i això, no tots tenen clars els passos a seguir.

Una de les gestions que és gairebé inevitable és obtenir els diners del compte bancari del mort. Actualment, el més comú és comptar amb un o diversos comptes. Per això, els hereus han d'estar al corrent de què fer per aconseguir que el banc els doni els diners.

Què cal fer per accedir a la informació del compte

En primer lloc, cal saber que aquest procediment no té cap cost. L'entitat bancària ha de facilitar als hereus un document que reflecteixi els moviments realitzats després de la data de la mort, així com des d'un any abans.

Aquest document és necessari per realitzar la declaració de la Renda com cal. Així mateix, per part dels hereus, han de comunicar la mort al banc lliurant el certificat de defunció, així com les darreres voluntats o una còpia del testament. Com indiquen des de BBVA, això és necessari per demostrar al banc que són els hereus legítims.

Com sol·licitar el cobrament de l'herència al banc

A l'hora de cobrar l'herència, cal presentar la sol·licitud formalment a l'entitat bancària o entitats bancàries (si hi ha més d'un compte a diferents entitats) corresponents.

Per fer-ho, no hi ha un model estàndard. No obstant això, al document s'han de reflectir les dades d'identitat, el compte bancari del difunt, així com l'oficina bancària a la qual aniran dirigits els diners. Aquest document se suma a la necessitat de sol·licitar a l'entitat financera la posada a disposició dels hereus dels comptes bancaris.

Documentació necessària per cobrar els diners

Per part seva, l'entitat bancària demanarà als hereus una sèrie de documentació per poder donar-los els diners. Aquests documents són els següents:

  • Certificat de defunció.
  • Últimes Voluntats del mort.
  • Còpia del testament autoritzada.
  • Acta notarial de la declaració dhereus.
  • Llibre de família i certificat de naixement dels hereus si no es disposa de l'acta notarial.
  • Declaració privada de béns o escriptura dacceptació de l'herència.
  • Liquidació de l'impost de successions i carta de pagament.
  • Document d'identitat dels hereus (DNI o NIE).

Terminis per retirar els diners de l'herència

Després de comunicar la mort a l'entitat, cal sol·licitar la retirada dels diners que estan al compte del difunt. Per això, cal presentar la documentació necessària perquè el banc comprovi les dades. Sol fer-se entre 15 i 30 dies després de la mort.

Un cop comprovat que tot és correcte, el banc compta amb un termini d'un mes per signar la liquidació i la cancel·lació de comptes i altres actius que estiguin a nom del difunt.

Després d'això, el banc traspassarà els diners, de manera gratuïta, a l'entitat dels hereus o, en cas de voler mantenir la que existeix, farà un canvi de titular a nom dels mateixos.

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: