Una dona sorpresa assenyala cap als logotips de Movistar, Vodafone i Digi en una botiga de tecnologia.
SOCIETAT

Digi aconsegueix una cosa que no havien assolit Movistar i Vodafone: s'acosten canvis

Movistar i Vodafone comproven com el sector de les telecomunicacions s'ha fet més competitiu amb els anys

El mercat de les telecomunicacions a Espanya ha patit una sacsejada significativa els darrers anys. I Digi ha estat un dels responsables del canvi. Aquest operador ha aconseguit el que grans companyies com Movistar i Vodafone no havien assolit fins ara: abaixar els preus a tot el sector.

Mentre que aquests gegants del mercat se centraven en serveis premium i tarifes elevades, Digi ha captat l'atenció dels usuaris amb ofertes. De fet, aquests moviments han obligat les grans operadores a reaccionar-hi.

La companyia romanesa ha aconseguit el que semblava impensable: oferir tarifes molt reduïdes sense sacrificar gaire la qualitat del servei. Això ha provocat una revolució en els preus de les telecomunicacions, obligant operadors com Movistar i Vodafone a replantejar-se la seva estratègia.

Un nen amb ulleres i samarreta de ratlles vermelles i grises riu mentre mira el telèfon mòbil, amb el logo de DIGI en un cercle blau a l'esquerra.

Durant anys, aquests gegants no es caracteritzaven per oferir tarifes barates. Sobretot perquè s'enfocaven més en serveis addicionals com ara televisió i ofertes convergents. Tot i això, l'aparició de Digi i altres operadors de baix cost ha forçat un ajust de preus a tot el sector.

Movistar i Vodafone ho pateixen en primera persona

Movistar i Vodafone, dues de les companyies més grans a Espanya, s'han vist obligades a respondre davant aquesta pressió. Tot i que no han llançat tarifes tan econòmiques com Digi, han hagut d'ajustar alguns dels preus i oferir més valor als seus clients. Un exemple clar és l'esforç que estan fent per millorar la seva oferta de televisió, serveis addicionals i atenció al client.

Saben que no poden competir directament en preu amb Digi. Però poden apostar per una experiència més completa i personalitzada.

A més, els dos 'grans' han començat a incloure ofertes més competitives en altres aspectes. Per exemple, augmentar la velocitat de la fibra o accedir a continguts exclusius. Aquestes estratègies busquen compensar la diferència en preu, oferint serveis que Digi no pot igualar.

L'operador romanès no és l'únic que revoluciona el mercat. Companyies com Suop també han entrat en la competició de preus. Suop, per exemple, iguala la tarifa més barata de Digi en oferir 5 GB de dades mòbils i 150 minuts de trucades per només 2,99 euros al mes.

Aquest tipus d'ofertes encara posa més pressió sobre Movistar, Vodafone i altres operadors tradicionals. Han de pensar en noves maneres d'atreure els usuaris sense comprometre gaire els seus marges.

Una dona amb expressió preocupada davant d'un cartell de Vodafone i un logotip de Movistar en un cercle vermell.

Què implica això per a Movistar i Vodafone

Per als consumidors, aquests canvis són bones notícies. La guerra de preus desencadenada per Digi i altres empreses low-cost està obligant les grans operadores a millorar la seva oferta. Això es tradueix en tarifes més competitives, més opcions i, en alguns casos, una millor atenció al client.

Movistar i Vodafone han començat a enfocar-se a oferir una experiència d'usuari més personalitzada. Cosa que podria ser un punt de venda clau per a aquells que valoren l'atenció directa i ràpida.

A més, la competència al sector està impulsant la innovació. Els usuaris poden esperar noves millores als serveis que s'ofereixen. Van des d'una millor connectivitat fins a una varietat més gran de continguts a les plataformes de televisió.

➡️ Societat

Més notícies: