Els clients concedeixen una segona oportunitat a Vodafone: preocupa molt Movistar
Vodafone torna a guanyar clients de fibra, cosa que no es veia des de 2017, fet que suposa una injecció de moral
Vodafone sembla estar capgirant la seva situació al mercat espanyol de banda ampla fixa. Després de set anys amb una tendència decreixent en nombre de clients, l'operadora ha aconseguit finalment revertir aquesta caiguda.
Segons les últimes dades, l'operador ha guanyat 11.000 nous clients de fibra el 2024. Això eleva el total a 2,815 milions d'abonats. Aquest fet marca una petita variació des del mes de maig, quan comptava amb 2.804 milions d'usuaris.
Aquest canvi de rumb no és casualitat. Des de la compra de la filial espanyola per part del fons d'inversió Zegona, Vodafone ha implementat diverses estratègies. Moltes centrades en la satisfacció del client i millores en l'atenció.
Els nous directius, encapçalats per José Miguel García, estan enfocats a oferir als clients serveis de qualitat. Per això han eliminat, per exemple, les limitacions en descomptes per a particulars i autònoms
Vodafone ha de recuperar el terreny perdut
Tot i això, la competència és dura. Fa set anys, Vodafone tenia un 23,5 % del mercat de banda ampla fixa, amb 3,356 milions de contractes. En aquell moment era més a prop dels seus rivals.
Movistar en tenia el 41,2 % i Orange, el 27,7 %. Però el 2024, Vodafone només conserva el 15,9 % del mercat, molt lluny d'allò que va arribar a ser. Tanmateix, el creixement recent dona senyals que els usuaris estan disposats a donar-li una altra oportunitat.
La nova estratègia se centra a captar clients de més valor amb ofertes competitives i un enfocament en la qualitat del servei. I tot això sense necessitat d'abaixar preus agressivament. Això diferencia la seva estratègia respecte a uns altres rivals com Digi, que s'enfoca en tarifes de baix cost.
D'una altra banda, Movistar, que continua sent el líder indiscutible del mercat, no es pot permetre abaixar la guàrdia. Encara que la seva quota de mercat és considerable, el ressorgiment de Vodafone podria obligar Movistar a reforçar les seves estratègies per no perdre terreny.
Movistar ja nota el ressorgiment de Vodafone
Vodafone comença a recuperar el temps perdut i sembla decidida a acostar-se novament als seus competidors. Sobretot a Movistar. Tot i que encara queda un llarg camí per recuperar la quota de mercat, la tendència actual demostra que els usuaris estan responent positivament als canvis.
La pregunta és si aquest impuls serà suficient per mantenir-se a llarg termini. Caldrà esperar un temps per conèixer aquesta evolució.
Més notícies: