Casa Tarradellas dona una mala notícia: fa 15 anys que no els hi passava
L'empresa és un dels grans proveïdors de Mercadona
Casa Tarradellas es troba travessant un dels seus pitjors moments. Tot i ser un dels grans proveïdors de Mercadona, ha registrat la seva primera gran caiguda de beneficis. En un curs marcat per la inflació (2022-2023), l'empresa catalana ha vist com els beneficis s'han reduït a la meitat.
Tal com ha avançat El Economista, Casa Tarradellas va guanyar el 2022 el mateix que fa quinze anys, és a dir, el 2007. Així doncs, la inflació ha afectat molt l'empresa catalana, que ha vist com els seus beneficis han baixat a la meitat. Concretament, segons ha avançat el mitjà esmentat anteriorment, han passat de 27,1 milions a 13,6 milions.
Casa Tarradellas registra els seus pitjors guanys
La pujada de costos generalitzada també ha estat un dels factors que ha perjudicat l'empresa. Segons han indicat, "va ser degut al context inflacionari, que va afectar de manera significativa els preus de les matèries primeres i de l'energia". I, a més, admeten que “aquests costos no s'han pogut repercutir en els preus de venda”.
Aquests són els motius pels quals l'empresa justifica la seva situació actual. Doncs, la inflació ha provocat que perdi la meitat dels beneficis i, a més, les inversions no han parat.
Tot i que l'empresa ha registrat la seva primera gran caiguda, la realitat és que passa totalment el contrari en facturació. Les vendes de Casa Tarradellas van augmentar un 8,5% respecte de l'any anterior. Una xifra que es tradueix en 1.161 milions d'euros més respecte del 2021.
Això és perquè l'empresa està creixent en nous mercats exteriors, i també per la consolidació que estan tenint a Espanya. Doncs nous productes s'estan consolidant de la mà dels productes tradicionals. Així, no tot són males notícies per a un dels proveïdors de Mercadona.
Casa Tarradellas, compromesa amb el medi ambient
L'empresa reconeix que la seva rendibilitat neta s'ha vist reduïda pel context inflacionari en què es troba el país. A més, reconeixen haver assumit aquest augment de preus per "evitar una pujada de preus dels seus productes i el corresponent impacte en el consumidor".
Ara bé, tot i que els costos de les primeres matèries s'han vist incrementats, l'empresa no ha deixat de fer inversions. Tal com indica El Economista, ha posat en marxa dos nous parcs solars fotovoltaics.
Durant el primer semestre d'aquest any (2023), ha engegat dos nous parcs fotovoltaics amb una superfície de 53.000 metres quadrats. Tots dos es troben situats a la província de Barcelona, un a Olost i un altre a Gurb. Així, l'objectiu de la companyia és comptar amb una superfície solar de 200.000 metres quadrats, abans que s'acabi l'any.
Més notícies: