Muntatge amb una imatge de fons del logo de Dia i dues imatges dels logos d'Aldi i Lidl i una persona amb expressió de sorpresa
SOCIETAT

La cadena de supermercats espanyola que torna amb força: desafiament a Lidl i Aldi

Després de les pèrdues milionàries aquesta cadena torna a créixer al mercat

Fa només uns anys, el Grup Dia estava enmig d'una greu crisi corporativa. Tot i això, sembla que la tendència, després d'haver dut a terme una fèrria estratègia, ha començat a canviar.

El 2019, la companyia va tancar l'exercici amb pèrdues de prop de 790 milions d'euros, cosa que feia plantejar-se la pregunta de què passaria en el futur. Amb la pandèmia, contra tot pronòstic, va tornar a tenir el vent a favor seu.

Qualitat a bon preu: l'objectiu clau de Dia

Dia es va convertir en un dels supermercats més visitats durant la pandèmia el 2020 pel fet que la gent no podia sortir del seu barri. Això va fer que fessin la compra al supermercat més proper.

L'empresa, amb més de 3.000 botigues, va aconseguir posicionar-se per sobre dels seus competidors, començant a recuperar els diners necessaris per fer els canvis que desitjaven.

Els seus objectius van ser apostar per la proximitat i oferir productes de qualitat a bon preu. Així buscava recuperar la seva identitat. Després de tornar a aconseguir l'estabilitat, la companyia va començar a reestructurar les seves botigues, centrant-se en les de barri.

L'acord amb Alcampo, un punt a favor

A més de la pandèmia, també hi va tenir molt a veure l'acord a què van arribar el Grup Dia i Alcampo l'agost del 2022. La companyia li va vendre 224 supermercats de Castella i Lleó, Galícia, Madrid i Astúries que ja no encaixaven en la seva estratègia.

Amb els fons obtinguts, van reinvertir en el nou model de botiga de barri. Actualment, el grup ja ha transformat el 90% dels seus 2.300 establiments a aquest nou model. L'objectiu, com indica, és “estar cada dia més a prop dels clients i oferir gran qualitat a l'abast de tothom”.

Dia ha renovat tots els productes

Per aconseguir aquest objectiu clau des de Dia no només han renovat les botigues, sinó també els productes. Des del 2020, l'empresa ha renovat la seva marca pròpia per millorar la relació qualitat-preu.

Ara té més de 2.000 referències noves de marca pròpia que han tingut una gran acollida. Després dels canvis, aquests productes suposen el 54% de la cistella de la compra dels seus clients, com assegura el conseller delegat a Espanya.

La reinvenció del Grup Dia s'ha dut a terme els tres darrers anys. Ara és una cadena més petita en superfície i ha perdut la quarta plaça en quota de mercat a favor d'Eroski. Tot i això, ha valgut la pena. Els seus resultats financers estan sent positius i, el primer semestre del 2023, han millorat un 13,3% en superfície comparable respecte al mateix període del 2022.

La companyia, en total, va facturar a Espanya 2.241 milions en aquest període, un 6,9% més que l'any passat, fins i tot amb la pèrdua de vendes que va suposar la venda de diverses botigues a Alcampo.

Objectius de creixement a partir del 2024

Com afirmen les dades, el conseller delegat del Grup Dia a Espanya ha confirmat que el full de ruta s'està complint. Quan finalitzi la reestructuració, buscaran tornar a créixer.

Com va assegurar el responsable: “Quan arribem al nostre sòl rendible, començarem a créixer”. A més, va afegir que: "La quota dependrà de la capacitat que tinguem d'obrir botigues a partir del 2024".

Per la seva banda, també va indicar que: “Accelerarem dins del que ens permetin les nostres possibilitats”. Sense oblidar que: “Com més puguem fer, millor”. Actualment, han dut a terme 25 obertures i busquen arribar fins a les 36.

➡️ Supermercats ➡️ Societat

Més notícies: