Imatge de fons d'un caixer d'un banc Santander i una altra imatge d'una persona amb bitllets de 50 euros a la mà

SOCIETAT

Salten totes les alarmes al Banc Santander: un error alerta als seus clients

Els usuaris del Santander van comprovar aquest divendres com els càrrecs els apareixien per duplicat, cosa que atribueixen a un problema informàtic

Els clients del Banc Santander s'emportaven aquest divendres una sorpresa molt desagradable en entrar als seus comptes. En accedir-hi comprovaven com els cobraments els apareixien per duplicat. Això ha provocat que les xarxes socials s'inundessin de queixes a la recerca d'explicacions.

Des de l'entitat financera indiquen que "estan treballant a solucionar la incidència". Tot i que a simple vista li resten importància, ja que "es tracta d'un error de visualització" i el saldo dels comptes "és correcte". Aquests missatges, però, no aconseguien calmar els usuaris, que demanen mesures immediates.

El Banc Santander assegura que és un error informàtic i nega que darrere d'aquesta decisió hi hagi un ciberatac. En cas que fos un hackeig, tindrien l'obligació de notificar-ho als supervisors financers. I de no fer-ho, com indiquen des de Cinco Días, podrien enfrontar-se a una multa milionària.

Queixes al Banc Santander durant el matí

Des de primeres hores del matí, s'han anat succeint les queixes al Banc Santander. "M'han cobrat per duplicat diversos apunts, entre altres, el càrrec hipotecari. No entenc com l'entitat líder al sector bancari a Espanya pot tenir aquests errors", va escriure un client.

Queixa d'un client te'n al Banco Santander
Les queixes d'un usuari del Santander | Redes sociales

Un altre advertia: "He realitzat una transferència i un bizum de demà i apareixen coses per duplicat. Dona molta seguretat com a client aquest tipus de coses", apuntava Marcos Gómez (@mgomezbuceta). Salva (@salva_ros) anotava que era "curiós que les incidències mai no són per duplicar els ingressos".

A Patricia del Coso (@PatriciadelCoso) li havien "cobrat diversos càrrecs duplicats", i assegurava: "M'ho heu descomptat dues vegades, entre ells el lloguer". I com sol passar en aquests casos, quan hi ha algun tipus d'incidència, els usuaris tampoc no troben respostes al telèfon. Les línies romanien col·lapsades.

Captura de pantalla amb una queixa al Banco Santander
Les reclamacions es van acumular durant el matí | Redes sociales

La sensació de preocupació era apreciable entre els clients. "Quina seguretat dona entrar a la teva app de Banc Santander i veure els càrrecs duplicats, que després desapareguin tots", apuntava @ducalru.

Des del Banc Santander intentaven traslladar un missatge de tranquil·litat. Reconeixien l'error i avisaven que ja estaven treballant a solucionar-lo com més aviat millor. "Tan aviat com estigui corregit t'avisarem", asseguraven els clients a la xarxa social X.

Captura de pantalla amb una queixa al Santander
Els clients van mostrar malestar amb el banc | Redes sociales

La intenció és que el problema se solucioni al llarg del matí, sense que tingui més conseqüències.