06/12/2023 13:30h
/ Actualitzat a 20/12/2023 13:27h
El Banc d'Espanya ha llançat una sèrie d'advertiments a aquells ciutadans que solen treure diners en efectiu als caixers automàtics. Estem parlant d'aspectes que afecten les condicions financeres i els problemes tècnics a l'hora d'operar amb el caixer automàtic.
És cert que també és vital tenir més prudència en aquest tipus de caixers, per evitar ser víctimes de robatoris en retirar diners en efectiu. I és que encara que pugui semblar que és senzill fer operacions als caixers automàtics, de vegades sorgeixen dubtes. A través del bloc del Banc d'Espanya, aquest organisme ha respost als dubtes més recurrents.
En cas que el caixer amb què operis es quedi la targeta a dins, això passa per un problema tècnic i cal notificar immediatament al banc. Això sí, no has de marxar del caixer. Truca o contacta amb el banc perquè et bloquegin la targeta per si te l'acaba tornant el caixer i ja no hi ets.
A més, sempre és recomanable revisar tots els moviments bancaris que s'han produït des que se t'ha quedat la targeta dins del caixer. Un aspecte important que no has de passar per alt.
Cada banc és un món i depèn de l'acord que tingui l'entitat financera i l'emissor de la targeta et podrien cobrar comissió o no. De vegades, és el banc el que paga aquest cost de la comissió per treure diners del caixer d'un altre banc.
Bé és cert que altres vegades és el mateix client el que paga les comissions d'aquesta operació. Això sí, has de saber que sempre t'hauran de notificar a la pantalla del caixer del banc si et cobraran comissió.
Amb la digitalització dels serveis bancaris, aquesta possibilitat és real d'un temps ençà. Aquesta opció intenta enviar un codi al mòbil de destinació perquè el client pugui, gràcies a aquest codi, treure diners en efectiu sense cap problema.
En cap moment els bancs no poden obligar els clients a treure diners pel caixer. Això sí, cal recordar que l'única excepció a la norma que han de complir de manera contundent és que ho hagin fixat així per contracte.
El cas és que els usuaris sempre haurien d'estar informats de procedir d'alguns bancs. I és que, de vegades, només atenen per caixers i no compten amb cap mena de personal per atendre els seus clients.