Muntatge d'un avió volant i al costat dret diverses targetes de crèdit
SOCIETAT

Ensurt en una gran aerolínia: demanen als clients cancel·lar ràpid les targetes

La companyia ha patit un atac informàtic

Air Europa ha estat víctima d'un atac informàtic que ha compromès la seguretat de les dades bancàries dels clients. La companyia aèria ha instat tots els passatgers que hagin efectuat pagaments en línia amb l'aerolínia a cancel·lar les targetes de crèdit immediatament. Temen que les dades robades puguin ser utilitzades amb fins fraudulents.

Han patit un ciberatac molt sofisticat

L'incident va tenir lloc les primeres hores de la matinada. Els sistemes de pagaments en línia van ser objecte d'un ciberatac sofisticat que va permetre als hackers accedir a la informació delicada dels usuaris.

Incloent-hi el número de targeta, data de caducitat i el codi de verificació CVV. Aquestes dades són essencials per dur a terme transaccions financeres, i l'aerolínia tem que puguin ser usades de manera indeguda.

L'avís urgent va ser enviat per correu electrònic a tots els clients d'Air Europa i ha estat compartit en xarxes socials per viatgers preocupats. La companyia ha afirmat que la bretxa de seguretat va ser detectada ràpidament.

Diversos avions en fila de la companyia Air Europa

Això va permetre implementar protocols de seguretat i prevenir una filtració de dades més gran. En aquest moment, l'aerolínia assegura que el sistema funciona amb total normalitat i garanties.

Per sort, no han accedit a "altres bases de dades"

Segons informació proporcionada per Air Europa, els atacants cibernètics no han accedit a “altres bases de dades”. Per tant, no s'ha obtingut informació personal addicional dels titulars de les targetes, com ara noms o adreces. Tot i això, la gravetat de l'incident rau en la quantitat de dades compromeses.

L'aerolínia no ha especificat quantes targetes es van veure afectades, la possibilitat que aquestes dades s'utilitzin per fer transaccions fraudulentes és motiu de gran preocupació. Les dades bancàries, especialment quan es tracta del número de targeta i del CVV, són una porta d'entrada a possibles estafes i activitats delictives.

La recomanació d'Air Europa

Air Europa recomana que els clients identifiquin la targeta que van fer servir per fer pagaments al seu lloc web. Un cop identificada, s'insta els usuaris a posar-se en contacte amb el banc de manera immediata i sol·licitar l'anul·lació, cancel·lació o substitució d'aquesta targeta en particular. Aquesta acció és essencial per evitar que les dades robades siguin utilitzades per dur a terme transaccions fraudulentes.

Han subratllat la importància de no proporcionar informació personal addicional, com ara el número PIN, a través del telèfon, missatges o correus electrònics, fins i tot si aquests semblen provenir de l'entitat bancària.

⬇️ Punxa avall per informar-te del temps que tindrem per Nadal ⬇️

?? JORGE REY PREDIU EL TEMPS QUE TINDREM NADAL ➡️

A més, l'aerolínia ha aconsellat als usuaris que no facin clic a cap enllaç que els adverteixi sobre operacions fraudulentes. En lloc d'això, en cas de qualsevol dubte, es recomana encaridament que els clients es comuniquin directament amb la vostra entitat bancària.

Air Europa també ha instat els afectats a recopilar qualsevol evidència d'un possible ús no autoritzat de la targeta. I, a denunciar-ho davant de les autoritats pertinents, com les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat.

Una dona contestant el telèfon en primer pla amb dues mans amb diversos bitllets de fons

La resposta d'Air Europa als usuaris

La resposta d'Air Europa ha generat una gran quantitat de consultes i preocupacions per part dels usuaris a les xarxes socials. A X, el perfil oficial d'Air Europa, ha instat els clients que hagin rebut la comunicació a seguir les recomanacions proporcionades. Han assegurat que s'estan prenent totes les mesures necessàries per abordar la situació de manera adequada.

La preocupació generalitzada per aquesta bretxa de seguretat s'ha reflectit en els comentaris dels usuaris a les xarxes socials. Patricia Suárez, presidenta de l'associació d'usuaris Asufin, ha expressat la seva preocupació davant d'aquesta situació. Ha destacat la importància que les empreses prenguin mesures efectives per protegir la informació dels clients.

➡️ Societat

Més notícies: