Muntatge amb una habitació d'hotel, amb un llit de matrimoni i l'esmorzar a taula, i una dona amb cara de sorpresa

SOCIETAT

Atenció al truc dels 3 dies dels hotels si viatges aquesta Setmana Santa

Si vas de vacances i t'allotges a un hotel amb esmorzar inclòs t'interessarà saber com funciona un bufet lliure

Quan viatgem i ens allotgem en hotels, una de les nostres parts preferides és l'esmorzar. Sens dubte, aquest moment de començar el dia amb tot en quantitats infinites al davant, no té preu.

O sí? En realitat, sí que en té. En una empresa tan gran i organitzada com és un hotel, sobretot els més grans, tot està pensat al mil·límetre.

T'expliquem un secret sobre el funcionament dels bufets d'esmorzar als hotels. Perquè estiguis molt atent a les teves pròximes vacances de Setmana Santa.

El truc dels hotels en el que segurament no havies pensat

Moltes persones s'impressionen pensant en la generositat o el malbaratament dels hotels. Creiem que aquestes empreses poden estar perdent diners amb el servei de bufet lliure.

Però en realitat, tot consisteix a fer servir una sèrie d'estratègies enfocades al contrari. Tot el que fa un hotel està enfocat a funcionar bé, però sempre maximitzant els seus guanys.

El truc conegut com del 'tercer dia' és una tàctica que els hotels utilitzen per estalviar al màxim als buffets lliures. Als restaurants d'hotels amb aquest servei, és comú veure taules plenes de plats de menjar.

Nosaltres, per instint i sense pensar-ho, acostumem a agafar tot el possible. I, encara que mai no ens ho acabem tot, mengem molt més del que ens agradaria.

Els hotels, conscients d'aquest comportament, decideixen reduir costos en aliments. Observant que la majoria dels hostes canvien el seu patró de consum el tercer dia del règim 'tot inclòs'.

Pot semblar que els hotels perden diners amb els serveis de tot inclòs i bufet lliure. Però, en realitat, res més lluny de la realitat.

Els estudis asseguren un comportament comú als hostes dels hotels

Segons estudis sobre el comportament dels hostes amb 'tot inclòs', hi ha un patró repetit. Per començar, s'ha descobert que durant els dos primers dies els clients consumeixen en excés.

Això és degut a la novetat, l'ocasional de l'experiència i la varietat del servei. Tot i això, a partir del tercer dia, el consum es torna més moderat.

Enmig de qualsevol viatge, sempre ens adonem que estem menjant massa i malament. Sobretot, tractant-se de dies en què el nostre cos requereix més energia que de costum.

Aprofitant aquest patró, els hotels ajusten la despesa en menjar i beguda per evitar desaprofitar aliments. Evitar que es facin malbé, és bo tant per a la gestió de l'hotel, com per al medi ambient.

Els clients, per part seva, tendeixen a optar per opcions més saludables i canviar les begudes alcohòliques per aigua. I aquesta reducció radical en el consum en productes cars, és el que beneficia econòmicament els hotels.

A més del truc del 'tercer dia', els hotels apliquen altres estratègies als buffets. Per exemple, organitzant la disposició dels aliments de manera estratègica.

A primera fila col·loquen les opcions més econòmiques, com patates, pizzes i fregits: el primer que veu el client. Els aliments més gurmet queden en files més allunyades i menys visibles entre amanides i altres productes.

Altres tàctiques inclouen l'ús de plats petits per donar la il·lusió de contenir porcions més grans. O els utensilis de servei, com culleres grans per a plats més econòmics i pinces per als productes més cars.

Aquestes estratègies influeixen en la percepció del client i en la quantitat que se serveixen. Contribuint així a la gestió eficient dels recursos de l'hotel.

Ja ho saps: la pròxima vegada que viatgis, no et deixis enganyar. Utilitza aquestes dades, ara que les coneixes, per gaudir al màxim de les reserves d'hotel amb tot inclòs durant aquesta Setmana Santa.