Imatge de fons de diversos vehicles circulant per una carretera en tots dos sentits i una imatge en primer pla d'un home amb gest sorprès

SOCIETAT

Les multes es dispararan: 3 noves mesures per a la circulació que implantarà la DGT

L'objectiu de les noves mesures de la DGT és acabar amb l'elevada sinistralitat a les carreteres espanyoles

Si hi ha una situació que preocupa molt la DGT, especialment el director Pere Navarro, és que les dades de morts en accidents continuen sent realment elevades. Tot i l'ardu treball que realitza la DGT cada any, implementant noves mesures i amb campanyes de trànsit impactants, els accidents mortals segueixen incrementant-se.

Per exemple, el mes de gener passat la DGT va revelar que havia pujat la sinistralitat a les carreteres espanyoles si la comparem amb anys anteriors. Per això, la DGT passarà a l'acció i implementarà tres noves mesures a incloure al Reglament de Circulació.

Un reglament que serà modificat perquè entri en vigor el 2024 o, a tot tardar, a l'inici del 2025, apunten des del Debat. I és clar, les multes augmentaran en milers quan es duguin a terme aquestes noves normes.

3 noves normes de trànsit per reduir la sinistralitat a les carreteres

Tot i que, en els últims temps, la DGT ha anat llançant certes propostes per veure com reaccionaven els conductors, finalment n'ha anunciat tres. Per exemple, s'han referit a una que afecta els carrils que han d'utilitzar els conductors a les carreteres.

Prohibit circular pel carril esquerre en condicions adverses

La DGT vol prohibir la circulació pel carril esquerre quan estigui nevant o el temps sigui complicat per a la conducció. Amb tot, l'objectiu de la DGT és que es quedi net el carril perquè hi puguin circular les màquines llevaneu o altres d'assistència.

Motos camuflades

A més, la DGT, en paraules del seu director Pere Navarro, va anunciar que es començaran a fer servir motos camuflades per vigilar les evolucions dels motoristes. Amb aquesta mesura, volen tallar la sagnia de morts de motoristes a les carreteres espanyoles en els darrers temps.

90 nous radars de velocitat

Sobre la tercera mesura en qüestió, que afecta els radars, la DGT revelava que seran efectius fins a 90 nous radars de velocitat. D'aquests, un 60% seran de tram i un 40% fixos. Sis de cada deu seran de tram, que recordem mesuren zones concretes i aconsegueixen conèixer a quina velocitat mitjana hem circulat per aquests llocs.

➡️ Societat

Més notícies: