Jaume Collboni durant un debat electoral amb els braços aixecats donant expliacions
POLÍTICA

Vox denuncia que Collboni malbarata més de 350.000 per fer 'autobombo'

Un dineral gastat en anuncis vinculats al 'Pla Endreça'

Les coses no li estan sortint bé a Jaume Collboni en la seva estrena com a alcalde de Barcelona. Després de celebrar els seus 100 dies amb un conflicte seriós provocat per 'activistes' antidesnonaments a la fira The District, ara és Vox qui li complica la vida.

Com ho fan? Doncs revelant una dada que crida l'atenció poderosament. Segons el grup municipal de Vox a l'Ajuntament de Barcelona, el PSC ja s'ha gastat 353.000 euros en campanyes publicitàries. Ho expliquen en un comunicat d'aquest mateix 27 de setembre.

Inscriu-te al butlletí d'E-NotíciesLes NOTÍCIES DE VERITAT
Inscriu-t'hi

Pla Endreça

La despesa publicitària s'imputa a un pla, el Pla Endreça, que ha activat el consistori. Què és exactament aquest Pla? Doncs, segons explica el mateix ajuntament, consisteix a "posar ordre a l'espai públic i donar resposta a les necessitats de millora d'una manera transversal".

Per tal de fer millor aquestes tasques, s'ha activat des de l'Ajuntament i amb recursos públics una campanya publicitària en diversos suports. Segons Vox, s'han gastat 150.000 euros en publicitat exterior, 114.000 a premsa generalista, 49.000 a Internet, 20.000 a ràdio i 12.000 a “revistes de proximitat”.

Logo de TelegramNOVETAT TELEGRAM: ¡Punxa aquí per unir-te a la comunitat de TELEGRAM d'E-Notícies, les notícies de veritat sense censura.

La creativitat i la producció de la campanya han costat 2.200 euros. Les dades que facilita Vox es procedeixen del mateix Ajuntament de Barcelona. El servei de neteja a Barcelona costa, assenyala Vox, 307 milions d'euros l'any.

Des de l'equip de govern, i així ho indica Vox al seu comunicat, s'assenyala que aquesta despesa en publicitat l'abonen els adjudicataris de la contracta. Ells, els regidors de Vox, indiquen una altra cosa: "L'alcalde Collboni ens vol fer creure que està pagat per les empreses quan aquesta publicitat ja ha estat pagada prèviament pel consistori"

 

Per a Vox, el Pla Endreça és només "ficció publicitària"

Per a Vox, i així ho indica el president del Grup municipal del partit a l'Ajuntament de Barcelona, el pla és “una ficció publicitària”. Per a Gonzalo de Oro, que així es diu el màxim responsable del partit a l'Ajuntament de la Ciutat Comtal, la situació a Barcelona és greu. “Per desgràcia Barcelona segueix molt bruta i pintada”.

Per què? El regidor és clar: “principalment pels problemes d'incivisme generats per la inseguretat. Només les festes de la Mercè han deixat un total de 45 detinguts, cinc de ferits per arma blanca, robatoris, furts, baralles i llançaments d'ampolles a la policia i nombrosos desperfectes. Certament, Barcelona necessita endreçar-se amb plans o sense.