Muntatge de fotos de diversos personatges 'woke' de Disney i, al costat, una gràfica de barres amb el logotip de la companyia

POLÍTICA

Disney rectifica la deriva woke després dels pobres resultats

Després de perdre 100 milions de dòlars en capitalització borsària, el CEO de Disney revalida el càrrec i anunci un canvi de rumb

Disney és una empresa com qualsevol altra i també està sotmesa a tensions internes. El seu CEO, Bob Iger, ha estat molt qüestionat per la promoció de temàtiques woke als productes audiovisuals de l'empresa. A més que els resultats econòmics de la companyia no han convençut, amb caigudes a la borsa de fins al 40%.

Després d'una forta lluita amb alguns accionistes, Iger ha aconseguit revalidar el càrrec per la mínima. Ha anunciat que continuarà amb la seva línia ideològica, però intentarà fer un balanç més equilibrat amb l'entreteniment. Cal esperar, doncs, una reducció de l'activisme a les seves pel·lícules.

Mals resultats a la borsa

Les polèmiques sobre els missatges ideològics en els productes culturals han estat constants durant els darrers anys. Alguns d'aquests missatges eren més subtils que altres i, moltes vegades, han despertat la incomprensió del públic. En aquest sentit, Disney ha estat protagonista.

Algunes de les seves pel·lícules recents han estat molt criticades per ser tan evident que volien incloure certs temes i personatges. Per norma general, el que a molts els molesta és que això ennuvoli la funció d'entreteniment que tenen els productes culturals com les pel·lícules o el teatre.

Tot això fa que dins de Disney es generés un brou de cultiu molt crític amb la direcció del seu CEO. Al marge, és clar, que els resultats borsaris no han estat precisament positius i, des del 2021, l'empresa ha perdut 100 milions de dòlars en la capitalització en borsa. Figures d'abast planetari com Elon Musk han tingut paraules molt dures contra la gestió de Disney.

Objectiu: entretenir

Aquesta situació va conduir a un qüestionament seriós d'Iger que per poc li ha costat el lloc. Al final, l'empresa ha decidit donar-li un últim vot de confiança i revalidar-lo al càrrec davant dels seus crítics. Per part seva, Iger ha entès el missatge i ha deixat caure que prioritzarà l'entreteniment.

Ha insistit que la inclusió de temàtiques woke buscaven “tenir un impacte positiu al món, fomentant l'acceptació i la comprensió de persones de tota mena”. Però el cas és que ara es concentrarà a augmentar l'audiència. “El nostre objectiu número u és entretenir. I entenent aquesta mirada, estem intentant arribar a un públic molt divers. D'altra banda, per poder fer-los arribar la història que expliques, els has de fer sentir reflectits”.

➡️ Política

Més notícies: