Un home amb jaqueta fosca davant un edifici amb el logotip de TV3 i arbres en primer pla.
GENT

Gerro d'aigua freda per a 'Zenit', el programa de Miki Núñez a TV3: ningú ho esperava

Males notícies per a Miki Núñez i 'Zenit' després de l'última notícia de l'audiència de la televisió pública

Zenit, presentat per Miki Núñez i emès a TV3, ha celebrat aquest divendres la seva primera semifinal. No obstant això, no ha aconseguit conquistar l'audiència catalana. Segons les dades compartides per l'analista de televisió Rocco Steinhäuser, l'espai va assolir un 9,7% de share.

A més, només va obtenir 142.000 espectadors. Tot i tractar-se d'un format nou i amb un presentador popular, l'espai va patir una dura competència per l'impacte del futbol a la franja horària. Així, l'espai de Miki Núñez no va aconseguir els resultats esperats.

Gerro d'aigua freda per a Miki Núñez i Zenit

Durant la seva emissió, el rendiment de Zenit es va mantenir per sota de les expectatives de la cadena. Steinhäuser ha assenyalat que, encara que l'audiència va millorar lleugerament els últims 30 minuts, l'impuls va arribar massa tard.

Pla curt de Miki Núñez amb cabell fosc i bigoti parla davant d'un fons de llums taronges que és un plató de TV3.

La falta de competitivitat davant d'altres continguts de la graella va deixar Zenit sense assolir els dos dígits de quota de pantalla. Un fet considerat crucial per garantir l'èxit a la televisió pública de Catalunya.

L'anàlisi de les xifres per segments d'edat dona dades interessants. El programa va tenir un exercici més favorable entre els més grans de 64 anys i va assolir un 13,5% en aquesta franja d'edat. Cosa que va ajudar a "salvar els mobles" en termes generals. 

Tot i això, el públic jove no va respondre igual de bé. Entre els espectadors de 13 a 24 anys, la quota de pantalla va ser d'un ínfim 0,1%. Reflectint un clar desinterès per part d'aquesta audiència clau per consolidar formats innovadors.

Miki Núñez, amb bigoti i jaqueta blava, somriu davant d'un fons taronja brillant.

En termes de fidelitat, el format de Miki Núñez va aconseguir retenir el 29,6% de la seva audiència inicial, una dada que, encara que moderada, tampoc permet celebracions. El seu target comercial va ser del 4,1%, una xifra baixa considerant les expectatives per a aquest espai.

Amb aquest panorama, el programa de Miki Núñez enfronta un desafiament important per a les pròximes entregues. La competència amb esdeveniments esportius i la manca d'atractiu entre els joves són problemes que l'equip haurà d'abordar per millorar els resultats.

TV3, per la seva banda, confia en la popularitat del presentador i en el format per intentar remuntar i captar un públic més ampli durant les pròximes setmanes. Ara només queda esperar les pròximes entregues per conèixer l'opinió de l'audiència.

➡️ Gent

Més notícies: