Gerro d'aigua freda per a Laura Escanes i Anna Simón: TV3 podria prendre mesures
Males notícies per a Laura Escanes i Anna Simón: TV3 podria prendre mesures serioses amb els seus respectius programes
El llançament de la plataforma 3Cat va suposar una autèntica revolució al panorama audiovisual català. Així doncs, el mercat va inundar amb nous programes i continguts que buscaven omplir l'espai de l'anterior 3alacarta.
Aquest servei es nodria de programes prèviament emesos a TV3, cosa que feia que fos percebut com una opció una mica antiquada. Així, l'arribada de 3Cat es va convertir en una transició llargament anhelada, col·locant-la per fi al nivell de les grans plataformes internacionals.
Tot i aquesta millora, si analitzem les audiències tant digitals com televisives, els programes més vistos continuen sent els clàssics de sempre. Entre aquests es destaquen els informatius com el Telenotícies i sèries longeves com Com si fos ahir.
Fins i tot Crims, Tor i les sèries veteranes com El cor de la ciutat o Plats Bruts continuen sent grans èxits. Per contra, la majoria dels nous formats no han aconseguit l'èxit esperat a les seves emissions regulars a TV3 durant l'estiu.
El cop de l'audiència a Laura Escanes i Anna Simón
Un exemple és Joc de cartes estiu, conduït per Marc Ribas, que sí que ha aconseguit una excel·lent mitjana de 273.000 espectadors i un 19,6%. També la sèrie Tor, de Carles Porta, ha obtingut una destacada xifra del 18,5%.
No obstant això, altres programes com La travessa, presentat per Laura Escanes, o El tros d'Anna Simón han tingut resultats molt més discrets. Un fet que podria suposar un cop dur per a les dues presentadores.
Un dels casos més cridaners va ser el de La travessa, presentat per la influencer. El concurs d'aventures va fracassar estrepitosament en la seva emissió televisiva, amb un sorprenentment 1,9% de quota. Un fet que va provocar la seva cancel·lació després de només tres emissions.
Tot i això, TV3 va justificar la seva renovació per a una segona temporada. Argumentant que havia estat un dels continguts més vistos a la plataforma digital. Aquest èxit a 3Cat, va ser suficient perquè decidissin no només renovar-lo, sinó també augmentar el seu pressupost.
Així, la cadena aposta per una nova temporada que ja ha estat rodada. Confiant que aquesta vegada pugui trobar una audiència més consolidada, tant a la plataforma com a la televisió.
Tot i que 3Cat ha portat una bufada d'aire fresc al panorama audiovisual català, els resultats continuen afavorint els programes clàssics. Tot i això, la plataforma es consolida com un espai crucial per experimentar amb nous formats.
Més notícies: