Una dona en un esdeveniment amb un vestit negre i transparent, amb focs artificials de fons i un emoji sorprès a la cantonada inferior dreta.
GENT

Els espectadors carreguen contra Rosalía pel Piromusical de la Mercè: 'Vergonya'

Les reaccions en xarxes reflecteixen un descontentament per la manca de cohesió entre la música i l'espectacle

Les festivitats de La Mercè a Barcelona són un esdeveniment esperat cada any, omplint els carrers de joia i color. Un dels moments culminants d'aquestes celebracions és el Piromusical.

Parlem d'un espectacle que combina focs artificials amb música en un desplegament visual impressionant. Ara bé, el Piromusical d'aquest any de La Mercè ha estat envoltat d'una polèmica, per l'elecció musical que va fer l'artista Rosalía.

Crítiques a l'elecció musical de Rosalía

Tot i que s'esperava que el Piromusical de la Mercè fos un acte memorable, les crítiques cap a l'actuació de Rosalía no s'han fet esperar. Molts assistents s'han manifestat a les xarxes socials, assenyalant que la selecció musical va ser deficient.

Primer pla de Rosalia amb els llavis vermells amb rostre neutre

S'ha esmentat que només es va presentar una cançó en català, cosa que va generar descontentament, especialment considerant que és una artista de gran rellevància a l'escena musical. L'única cançó en català va ser Milionària de la Rosalia mateixa. Alguns comentaris en plataformes han expressat la decepció: “El Piromusical de la Mercè d'aquest any ha estat un desastre complet” o “Vergonya supina de Rosalía”.

A més, el xou va ser criticat per ser una “promoció privada en un espectacle públic”. A molts els va semblar que, en lloc de retre homenatge a la cultura catalana, l'actuació es va centrar més en la mateixa autopromoció. Aquesta percepció es va intensificar davant de l'escassa connexió que la nova cançó tenia amb la celebració.

Expectatives no complertes

El Piromusical, que hauria d'haver estat una celebració de la cultura local i un homenatge a la ciutat, esdevingué un acte decebedor. Les crítiques apunten que el xou no va tenir la màgia que hauria de caracteritzar-lo.

Els espectadors van assenyalar que hi va haver problemes de sincronització entre la música i els focs artificials, cosa que va restar valor a l'experiència. La combinació de gèneres com el reggaeton i el trap va ser considerada poc apropiada per a un acte que cerca celebrar la identitat catalana.

Focs artificials il·luminen el cel nocturn sobre un edifici històric amb columnes i una font en primer pla.

Alguns assistents van arribar a afirmar que si aquest és el nivell cultural musical de les noves generacions, la cultura està en risc d'extinció. Amb comentaris com “Un xou decadent, que no transmet cap emoció o sentiment”, la frustració dels ciutadans era palpable. L'espera per un tancament emocionant es va convertir en una experiència de decepció i desconnexió.

L'edició d'aquest any ha provocat un debat sobre la representació cultural i la rellevància de la música en actes que celebren la identitat local. L'escassetat de cançons en català i la sensació que més va ser una promoció de Rosalía han suscitat dubtes sobre el futur cultural de la ciutat i de la Mercè.

➡️ Gent

Més notícies: