Fotografia de Chenoa durant una entrevista amb TVienes per Operación Triunfo
GENT

La dada que deixa Chenoa preocupada després del seu inesperat divorci

Les xifres d'audiència de l'actual edició d'Operación Triunfo a Amazon Prime Video empitjoren respecte a altres temporades

L'edició 2023 d'Operación Triunfo ha irromput a la plataforma Amazon Prime Video, i ha generat expectació sobre com seria rebuda per l'audiència.

Chenoa no passa pel seu millor moment després de divorci, i ara les dades revelen que el concurs ha enganxat una baixada en audiència. Ha captivat un total d'1,8 milions d'espectadors únics durant les gales del mes de novembre.

Menys espectadors que anteriors edicions

L'anàlisi detallada revela que aquest número representa aproximadament el 10,5% dels usuaris de Prime Video. Aquesta xifra es troba per sota de l'audiència mitjana de l'última temporada emesa a La 1 el 2020, que va assolir una quota del 12,2% amb 1.655.000 espectadors.

Tot i això, és essencial contextualitzar aquestes dades considerant que la darrera edició a TVE va assolir una impressionant xifra de 20.669.000 espectadors, representant el 45,6% de la població. Aquesta marca sembla estar molt lluny per als números actuals de la plataforma de streaming.

Pel que fa al perfil demogràfic del públic, es revela que al voltant del 70% dels espectadors de les gales d'OT 2023 a Prime Video són menors de 45 anys. Aquest segment es desglossa en un 36,7% d'espectadors entre 16 i 29 anys, un 31% entre 30 i 44 anys, i només un 6,2% amb més de 60 anys.

També s'observa que gairebé la meitat dels espectadors, un 47,6%, van triar gaudir de les gales en directe, mentre que un 31,5% van optar per l'opció en diferit.

La postgala del concurs ha estat seguida per 1.082.000 espectadors únics, i el magazine diari "OT al dia" ha aconseguit un total de 1.003.000 espectadors únics al mes de novembre.

No tot són males notícies per a OT i Chenoa

L'èxit d'OT 2023 no es limita únicament a les xifres d'audiència, ja que marca rècords en votacions a través de l'aplicació del programa. L'última setmana, es van registrar 4,55 milions de vots, superant totes les setmanes anteriors des de la implantació de l'aplicació el 2017. A més, es va assolir un rècord històric amb 1 milió de vots a l'aplicació en menys de 24 hores.

En l'àmbit de les plataformes digitals, el canal 24h d''OT 2023' a YouTube ha aconseguit un rècord històric amb 143 mil usuaris connectats simultàniament durant la Gala 4. A TikTok, els hashtags relacionats amb el programa han acumulat mil milions de visualitzacions a menys de quatre setmanes, consolidant la presència del talent xou en les tendències setmana rere setmana.