
Toc d’atenció a Dean Huijsen, hi ha tensió al Bernabéu: “No pots…”
El central del Real Madrid va tornar a ser titular al Clàssic després d’haver estat absent unes setmanes per una dolència muscular
Des que ha començat la temporada 2025/26, Xabi Alonso ha tingut un onze força fix que gairebé no ha patit variacions. Més enllà del lateral dret, que és la demarcació més competida, la resta dels deu titulars habituals ja els sabem de memòria. O, almenys, així ha estat fins ara.
El Real Madrid va per molt bon camí, líder a LaLiga a 5 punts del Barça i també líder i invicte a la Champions League. Tanmateix, el míster tolosà ha identificat alguns punts que no acaben de carburar tan bé com haurien. I en els quals té pensat treballar les properes setmanes perquè el nivell de l’equip pugui pujar unes dècimes més, si escau.
Per exemple, haurem d’acostumar-nos a veure amb més assiduïtat Eduardo Camavinga sobre la gespa. I això comportarà modificacions a la medul·lar. Però, a més de la zona del centre del camp, el cos tècnic també està analitzant amb lupa la parcel·la defensiva. En els últims partits estan sorgint algunes petites mancances que han compromès l’equip.

I aquí és on apareix el nom de Dean Huijsen. El defensor internacional amb Espanya ha estat inamovible al centre de la defensa sempre que ha estat disponible. De fet, el dubte ha estat més aviat en qui havia de ser el seu acompanyant. No obstant això, tot i que va començar el curs a un nivell altíssim, en els últims enfrontaments està deixant una sensació una mica més agra.
A la recerca de Dean Huijsen
No està sent aquell defensa completíssim dels primers partits. Imperial per dalt i per baix, pràcticament insuperable, ràpid al tall, fort al xoc i amb habilitat per a la sortida de pilota i el desplaçament en llarg. El seu nivell no ha baixat tant com per retirar-li la condició d’habitual, però sí per donar-li un toc d’atenció.
I és que, segons ha informat Defensa Central, Xabi Alonso ha parlat amb ell durant la setmana sobre això. Aquest portal de notícies ha asseverat que les paraules de l’entrenador a Dean Huijsen haurien estat algunes similars a les que es mencionen a continuació. “Amb l’alçada que tens, no pots perdre cap duel de cap, has de ser més fort en el salt, en el cos a cos…”

Per exemple, en el derbi en què el Real Madrid va caure apallissat davant l’Atlético, Dean Huijsen va perdre tres duels aeris. I tot just va fer una intercepció en el Clàssic del cap de setmana passat. Sigui com sigui, ha demostrat que té talent de sobres, però sembla que s’està desinflant i Xabi Alonso vol recuperar-lo. El necessita.
Dean Huijsen només s’ha perdut tres partits aquesta temporada. Un per lesió i dos recentment per una lesió muscular que també li va impedir viatjar amb la selecció espanyola, on també és indiscutible. La resta de duels els ha jugat tots de titular i només ha estat substituït en una ocasió; tot i que va abandonar el terreny de joc al 89'. Tampoc va acabar el partit davant la Real Sociedad, però en aquesta ocasió per haver estat expulsat quan tot just havia transcorregut mitja hora de joc.
Més notícies: