Muntatge de Joan Laporta feliç al costat de la samarreta del FC Barcelona amb el logo dels Rolling Stones
FUTBOL

Filtren la megaoferta per patrocinar la nova samarreta del Barça: la Supercopa, clau

El FC Barcelona de Joan Laporta estaria a un sol pas de convertir-se en el club de futbol que més ingressa pel patrocini de la seva equipació, superant així el Manchester City de Pep Guardiola

El FC Barcelona continua immers en un llarg procés de renovació i, per tant, viu un any de molts canvis. El principal és, sense cap mena de dubte, el trasllat del primer equip masculí a Montjuïc, on el Barça de Xavi Hernández haurà de jugar alguns mesos més. Lluny del Camp Nou, la plaça d'Espanya s'ha transformat, per uns mesos, al carrer Aristides Maillol.

Amb el trasllat a Montjuïc, el Barça va perdre molta força al terreny esportiu, però també a l'econòmic. Els ingressos per 'ticketing' o venda d'entrades han baixat i el soci del club blaugrana no ha acabat de respondre a l'hora d'abonar-se per a tota la temporada oficial. I és que, a l'Estadi Olímpic, no només s'ha perdut la màgia del Camp Nou, també es va perdre el nord en alguns aspectes.

I és, per tot això, que el president del club culer, Joan Laporta, ha decidit prendre cartes a l'assumpte i començar a redirigir una situació que començava a ser insostenible. A Can Barça no hi ha ni un dia tranquil i quan la pilota no entra, tots els problemes es magnifiquen, de vegades fins i tot en excés.

Joan Laporta té entre mans un altre 'incendi' al FC Barcelona: només ho pot arreglar ell

El FC Barcelona està mirant contínuament per la seva situació econòmica. Per això, necessiten seguir millorant els seus convenis per no patir tant a cada situació de mercat. De moment i amb la tornada de Joan Laporta, el club segueix viu, que ja és molt, veient la situació que va heretar l'actual president del club blaugrana.

Això sí, actualment, Joan Laporta té obert un nou front que pot ser decisiu per al futur del club. I és que aquesta vegada entren en escena els gegants Adidas, Nike i Puma.

De fet, segons les últimes informacions, hi ha la possibilitat que el FC Barcelona canviï de patrocinador si la renegociació amb Nike no va bé. I, pels darrers esdeveniments, sembla que s'ha trencat alguna cosa entre la firma nord-americana i el Barça. A més, aquestes últimes hores prèvies al Clàssic de Supercopa (20 h), els rumors han augmentat encara més.

Especialment perquè el Barça va desmentir una filtració relacionada amb una possible samarreta de l'equip de cara a la temporada que ve, una cosa inusual i que confirma que tot es podria trencar.

Nike i FC Barcelona, una història d''amor' que està arribant al seu final

Tothom sap que el FC Barcelona i Nike porten una relació comercial d'anys. La marca nord-americana és un dels grans socis dels culers. Si tot va bé, aquest enllaç podria allargar-se fins al 2028, que és la data esmentada a l'últim contracte entre les dues parts.

Es parla d'una xifra que supera els 100 milions d'euros els que rep el FC Barcelona. La situació actual, que no és la pitjor, però tampoc la millor, necessita més recursos.

Per això, el FC Barcelona està renegociant amb Nike. La idea dels catalans és aconseguir més ingressos amb noves clàusules. A més, seguir explotant l'associació i arribar a un acord de més anys i de millors condicions entre tots dos.

El soci culer està molt molest, especialment, amb la manca de recursos i de materials oficials per part del club, però la veritat és que la seva distribució depèn de Nike. És per tot això que el club blaugrana li exigeix més prioritat i més facilitats, ja que és un dels clubs de futbol que més ingressos els reporta.

Es filtra la megaoferta d'una marca top que vol patrocinar la nova samarreta del FC Barcelona immediatament

La marca alemanya Puma estaria molt pendent a aquest final, ja que el resultat de l'acord entre Nike i FC Barcelona podria ser una gran oportunitat per a la firma. El Barça és el club que sempre se li ha resistit als teutons. Els dels Estats Units, per la seva banda, van veure abans que ningú el potencial del club i van fer l'estrenyiment de mans comercial a temps.

Segons s'ha pogut conèixer aquestes últimes hores prèvies a la gran final de la Supercopa entre el Barça i el Reial Madrid, Puma estaria disposada a fer una megaoferta al Barça. Una proposta que convertiria el FC Barcelona al club amb més ingressos pel patrocini de la seva roba esportiva, superant així el Manchester City de Pep Guardiola . Els anglesos ingressen, de la marca alemanya, uns 160 milions d'euros anuals, una quantitat que el Barça de Joan Laporta superaria.

En aquest sentit, el FC Barcelona hauria rebut una megaoferta per part de Puma. El 'Diario SPORT' apunta que la proposta rondaria els 200 milions d'euros anuals fixos, que podrien arribar als 300 amb la suma de diverses variables esportives.

Les negociacions estan avançades, però el problema és que el Barça té contracte amb Nike fins al 2026 més dues opcionals. Aquí entra en acció la màgia de Joan Laporta, que estaria negociant amb Puma la possibilitat de pagar la clàusula de rescissió per acabar el contracte amb Nike de manera unilateral. Una clàusula de rescissió que segons diversos rotatius aniria vinculada als ingressos anuals recurrents: uns 20 o 25 milions d'euros, aproximadament.