
Mario Picazo alerta d'un nou gir de guió a Espanya: xàfecs i tempestes intenses
L'estiu arriba per tot el que és alt a la península, amb temperatures molt caloroses, però també amb sorpreses
La setmana que comença porta amb si un canvi interessant en el temps d'Espanya. Si fins fa molt poc el temps dominant era humit i fresc, tot això ja és història. Ara, les altes pressions s'han imposat clarament, amb l'arribada d'una massa d'aire càlid a la península.
Segons Mario Picazo, aquest canvi es traduirà en dies d'estiu, amb calor i màximes de més de 35 graus en moltes comunitats. L'ambient estival serà el protagonista en els pròxims dies, amb valors bastant inusuals en aquesta època. De totes maneres, cal recordar que tindrem sorpreses en la recta final de la setmana, per la qual cosa res està escrit.

Mario Picazo avisa del temps que tindrem aquesta setmana
El meteoròleg Mario Picazo ha assenyalat a eltiempo.es que les precipitacions seran escasses aquesta setmana. Ara bé, això no vol dir que no plourà en cap comunitat, perquè s'esperen pluges a l'inici i final de la setmana. En concret, Picazo assenyala que "la setmana començarà amb alguns núvols pel nord, impulsats pel vent del Cantàbric".
Per això, dilluns es podrien registrar pluges puntuals al nord i als Pirineus. Mentrestant, a la resta del territori predominaran els cels clars, excepte alguns núvols matinals al nord de les Illes Canàries. A mesura que avanci la setmana, les altes pressions seguiran assecant l'aire i elevant les temperatures.
Torna la inestabilitat a partir de divendres
Ara bé, cap a divendres i el cap de setmana podria formar-se una inestabilitat puntual a l'interior peninsular. Mario Picazo adverteix que "la calor i la presència d'aire una mica més fred en capes més altes de l'atmosfera" afavorirà la formació de núvols.
I seran precisament aquests els que deixaran "tempestes en zones de l'interior entre divendres i el cap de setmana". Aquestes tempestes, encara que seran aïllades i puntuals, mereixen atenció per la seva possible intensitat. Quant a les temperatures, la progressió és clara i ascendent.

L'expert explica que "les temperatures seguiran escalant al llarg de la setmana en moltes zones". Així, al nord les màximes es quedaran prop dels 20 graus, mentre que al sud arribaran a ser "el doble d'altes".
Durant els primers dies, el mercuri oscil·larà entre els 25 i 30 graus en gran part del país. Ara bé, la sensació tèrmica s'anirà intensificant amb el pas dels dies. El mes de maig ens deixarà amb valors més propis de l'estiu.
Entre dilluns i dijous, s'espera que els termòmetres assoleixin valors propers als 40 graus al sud, especialment al vall del Guadalquivir. Al centre, ciutats com Madrid veuran temperatures rondant els 35 graus durant el dia. Les nits, això sí, seran més fresques, amb mínimes que baixaran fins als 17 graus.
Més notícies: