
Confirmat: el Meteocat emet un avís d'última hora i posa en alerta aquestes 13 comarques avui
El Meteocat activa avisos per fort vent i neu, i assenyala quines 13 comarques seran les més afectades durant les pròximes hores
Catalunya comença el dia amb una sensació de calma que, en realitat, pot ser enganyosa si només es mira el cel en despertar-se. Tot i que el panorama general serà força estable durant les primeres hores, no totes les comarques tindran el mateix temps. Per això, la recomanació és clara: seguir l'evolució del dia amb atenció.
En aquest context, el Meteocat ha emès un avís que posa en alerta 13 comarques per diversos factors que coincideixen en poques hores. En concret, les comarques afectades són la Vall d'Aran, Pallars Sobirà, Pallars Jussà, l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, Cerdanya, Ripollès, Baix Camp, Tarragonès, l'Alt Camp, l'Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf. Les tres primeres estan en avís per neu, mentre que la gran majoria ho estan pel vent, que pot bufar amb força en zones concretes i deixar ratxes molt intenses.

Un matí més obert i una tarda més tapada al nord
Fins al migdia, el cel es mantindrà poc ennuvolat a la major part del territori, gràcies a una circulació de núvols alts que no haurien de tapar el sol de manera continuada. Tanmateix, aquests núvols aniran guanyant cos amb el pas de les hores, sobretot a partir de la tarda.
A mesura que avanci la tarda, els núvols seran més compactes i abundants, especialment al terç nord, on el cel quedarà molt ennuvolat. Aquest canvi serà més visible en comparació amb el matí, quan la nuvolositat serà més lleugera. Per tant, és probable que l'ambient es percebi més gris en aquesta part del país durant el tram final del dia.
A més, hi haurà estrats baixos a la depressió Central fins al migdia, la qual cosa pot deixar un cel més apagat en aquestes zones. De fet, no es descarta que en alguns punts aquests núvols baixos siguin persistents i aguantin fins a la tarda. En conseqüència, la sensació de temps estable podria variar força en funció de la comarca.

Pluges al Pirineu, neu a 1.600 metres i vent fort
Al vessant nord del Pirineu, fins a primera hora del matí s'espera precipitació feble, amb acumulacions entre escasses i poc abundants. Tot i això, pot ser suficient per mullar el terreny i obligar a conduir amb més precaució. Especialment, en carreteres de muntanya i zones altes.
La cota de neu se situarà al voltant dels 1.600 metres, de manera que la neu quedarà limitada a cotes mitjanes i altes. No s'espera un episodi intens, però sí que pot complicar alguns trams si les condicions es mantenen fredes. Per això, convé seguir l'evolució si es viatja pel Pirineu.
En paral·lel, la temperatura mínima serà notablement més alta que la d'ahir, i es notarà des de primera hora. A més, la màxima pujarà de manera acusada, la qual cosa marcarà un canvi clar durant el dia. En conjunt, serà una jornada més temperada, però amb variacions ràpides.

La visibilitat serà bona en general, tot i que hi haurà bancs de boira persistents fins al migdia en punts del nord de la depressió Central. Això pot afectar la conducció en zones interiors, sobretot durant les primeres hores. Fins i tot, no es descarta que en alguns punts s'allargui fins a la tarda.
El vent serà un dels elements clau de l'avís del Meteocat, ja que bufarà entre moderat i fort de component nord i oest. S'esperen ratxes molt fortes al terç sud i en punts elevats del Pirineu durant la primera meitat del dia. En canvi, a bona part del quadrant nord-est bufarà fluix i amb direcció variable.
Per tant, malgrat que el dia arrenqui amb calma, la previsió apunta a canvis rellevants segons la zona i l'hora. El Meteocat recomana seguir la informació actualitzada i no confiar-se amb el temps de l'inici del dia. En una jornada tan variable, el detall local és decisiu.
Més notícies: