
Arriba la felicitat a Catalunya després de l'últim avís del Meteocat: aquest canvi es notarà força
La jornada serà semblant a les anteriors, però un petit detall que arriba des del mar pot marcar diferències clares
Catalunya afronta aquest divendres amb una previsió molt continuista, sense canvis bruscos en el conjunt del territori. El dia mantindrà un patró semblant al de jornades recents, amb núvols, boires i fred en moltes zones. Tot i això, el vent marcarà un matís que pot alterar la sensació en alguns punts.
Aquest detall es notarà sobretot a prop del mar, on l'aire del sud-oest afavorirà un repunt de les temperatures. A la costa s'esperen algunes màximes que podrien superar els 13 o 14 °C, una cosa que trenca la tònica freda dels últims dies. En canvi, Ponent i la depressió central tornaran a començar amb un ambient gris, humit i amb boires.

Avui s'espera vent del sud-oest i temperatures una mica més altes a la costa
Avui la previsió apunta a un temps bastant calc al dels últims dies. Tot i això, l'augment dels vents del sud-oest marcarà un matís rellevant. En alguns punts del litoral, aquest vent podrà ser localment moderat.
Aquest augment del vent afavorirà un lleuger ascens de les temperatures, sobretot en zones costaneres. Ja s'esperen algunes màximes que podran superar els 13 o 14 °C a la costa. No serà un canvi dràstic, però sí suficient per notar-se al migdia.
El cel alternarà intervals ennuvolats durant la jornada. No s'espera un dia totalment cobert, però tampoc una situació estable i assolellada. En moltes comarques, l'ambient continuarà sent hivernal, especialment a primera hora.
El vent serà fluix i variable a bona part del territori. Tot i això, hi haurà intervals de sud-est moderat al litoral central. Aquest detall pot generar una sensació tèrmica una mica diferent a prop de la costa.
Boira a Ponent i la depressió central, amb glaçades a l'interior
Les boirines i boires matinals es concentraran de nou a la depressió central. No es descarta que siguin localment persistents durant diverses hores. També existeix la possibilitat que en alguns punts arribin a ser gebradores.
A Ponent, la boira tornarà a protagonitzar un dia gris, fred i humit. Aquest tipus de situació sol mantenir temperatures baixes, fins i tot quan la resta del territori puja una mica. A més, la humitat augmenta la sensació de fred, especialment en zones obertes.
L'interior continuarà amb glaçades, encara que en general seran febles. Segons la previsió, només al Pirineu podrien ser més intenses. A la resta, les glaçades apareixeran de manera puntual i sense gran extensió.

Les temperatures es mouran en lleuger ascens o sense canvis, segons el punt del territori. A la costa la pujada serà més visible per l'empenta del vent del sud-oest. En canvi, en zones amb boira persistent, la jornada continuarà amb valors freds.
El resultat serà un divendres de contrastos suaus però clars. El litoral guanyarà una mica de temperatura, mentre l'interior mantindrà l'ambient humit i fred. I la boira continuarà sent l'element més incòmode del dia per a moltes comarques.
Més notícies: