Muntatge del logotip d'Unicaja, un home sorprès i diversos bitllets
ECONOMIA

Unicaja comunica als seus clients una gran notícia: alegria per a molts

El banc espanyol està d'enhorabona després dels resultats que ha revelat sobre el primer trimestre del 2024

Unicaja, un dels bancs principals d'Espanya, ha presentat uns resultats impressionants per al primer semestre del 2024. Aquests resultats han generat una gran eufòria entre els seus clients i accionistes. A continuació, es detallen els aspectes més destacats d'aquest informe financer i les perspectives per a la resta de l'any.

Unicaja presenta grans beneficis el primer semestre del 2024: 294 milions

Unicaja ha reportat beneficis rècord el primer semestre del 2024. El banc ha aconseguit un augment significatiu en els seus guanys, fet que ha estat rebut amb entusiasme per part dels seus clients i el mercat financer en general.

En comparació del mateix període de l'any anterior, Unicaja ha incrementat els beneficis un 25,7%. Unicaja va registrar un benefici de 294 milions d'euros el primer semestre del 2024. Parlem del doble que els 148 milions del mateix període del 2023, gràcies al creixement dels ingressos.

Mans subjectant cartera amb bitllets i Banco Unicaja

Aquests van créixer un 21% en comparativa interanual, "impulsats pel marge d'interessos, que va millorar un 25,7%. I al descens de les dotacions (30%)", exposa Unicaja a la CNMV. A més, les cobertures segueixen al rang elevat del sector: 69,7%, a NPAs; 66%, en dubtosos, i 74,6%, en adjudicats.

Aquest creixement és degut a diversos factors, entre els quals destaquen una gestió eficient dels recursos. O la reducció de costos operatius i una estratègia ben planificada d'inversió. Aquest resultat posiciona Unicaja com un dels bancs més rendibles d'Espanya el 2024.

Increment al nombre de clients

Un altre aspecte rellevant és l'augment en el nombre de clients. Durant els primers sis mesos de l'any, Unicaja ha vist un creixement del 10% a la base de clients.

Això és degut, en gran part, a les noves polítiques d'atenció al client i a la digitalització dels seus serveis. I és que han facilitat l'accés i la gestió de comptes per als usuaris.

Innovació i digitalització

Unicaja ha invertit considerablement en la digitalització dels serveis. Això no només ha millorat l'experiència del client, sinó que també ha optimitzat els processos interns del banc i ha resultat en una major eficiència operativa. La implementació de noves tecnologies ha permès a Unicaja oferir serveis més ràpids i segurs, atraient un públic més jove i tecnològicament avançat.

Perspectives per al segon semestre del 2024

Les expectatives per al segon semestre del 2024 són igualment prometedores. Unicaja planeja continuar amb la seva estratègia d'expansió i millora de serveis, cosa que augura un tancament d'any encara més exitós.

Continuació del creixement

S'espera que el banc mantingui el ritme de creixement en beneficis. Les projeccions indiquen que Unicaja podria tancar l'any amb un augment total del 30% en els guanys, consolidant la seva posició al mercat financer espanyol.

Expansió de serveis

Unicaja té previst ampliar la seva oferta de serveis, especialment a l'àmbit digital. L'entitat bancària està desenvolupant noves aplicacions i eines en línia que facilitaran encara més la gestió de comptes i productes financers per als seus clients. A més, s'anticipa el llançament de productes financers innovadors que atrauran nous segments del mercat.

➡️ Bancs ➡️ Economia

Més notícies: