Missatge urgent del Banco Santander a tots els seus clients: ni se t'acudeixi fer-ho
El Banco Santander dona les claus més importants per evitar que els seus clients siguin víctimes d'aquest nou frau
El Banco Santander ha llançat un avís a tots els seus clients sobre una nova estafa que està circulant i podria posar en risc els seus diners. Es tracta d'un frau relacionat amb la cancel·lació de préstecs, i és fonamental estar alerta per no caure en aquest parany.
La nova estafa que suplanta el Banco Santander i enganya els seus clients
Aquesta estafa de cancel·lació del préstec és un mètode utilitzat per ciberdelinqüents per enganyar les persones i robar els seus diners. L'esquema sol començar amb una comunicació falsa que sembla provenir del Santander, on s'informa el client que té la possibilitat de cancel·lar o reestructurar un préstec sota condicions favorables.
Els estafadors, fent-se passar per representants del banc, es comuniquen per telèfon, correu electrònic o missatges de text. En aquestes comunicacions fraudulentes, s'ofereix la possibilitat de reduir la suma d'un préstec, cancel·lar un deute existent o fins i tot accedir a un nou préstec amb condicions inusualment atractives.
El moment delicat de l'estafa que alerta el Banco Santander
Perquè la víctima caigui a l'estafa, se li demana que proporcioni informació personal o bancària sensible. Per exemple, números de compte, contrasenyes, o dades de targetes de crèdit.
En altres casos, els estafadors sol·liciten el pagament d'una "comissió" o una "bestreta" per poder fer l'operació. Quan la persona lliura aquesta informació o efectua el pagament, els estafadors desapareixen. I deixen la víctima amb una pèrdua econòmica significativa i amb la seva informació compromesa.
Consells del Santander per evitar l'estafa
El Banco Santander ha compartit alguns consells clau per protegir-vos d'aquesta mena d'estafes:
- No comparteixis informació sensible: El banc mai sol·licitarà per telèfon, correu o SMS dades com contrasenyes, números de compte o codis de verificació. Si reps una sol·licitud d'aquest tipus, és molt probable que sigui un intent de frau.
- Verifiqueu sempre la font: Si reps una comunicació suposadament del Banco Santander sobre un préstec o qualsevol altre servei, verifiqueu-ne l'autenticitat. Contacta directament amb el banc a través dels canals oficials. No utilitzeu els números de telèfon o els enllaços proporcionats en missatges sospitosos.
- Desconfia d'ofertes que semblen massa bones: Els estafadors solen atreure les víctimes amb promeses de beneficis extraordinaris o condicions inusualment favorables. Si alguna cosa sembla massa bona per ser certa, és millor desconfiar i consultar amb el banc.
- Estigues informat: El Santander recomana estar al corrent de les últimes alertes de seguretat i consells publicats a la seva web oficial i xarxes. Això ajuda a identificar ràpidament possibles fraus.
Més notícies: