Dona sorpresa amb les mans a la cara en una habitació infantil decorada amb joguines i plantes, amb un cercle vermell que conté signes d'interrogació a la cantonada superior dreta.
ECONOMIA

La coneguda empresa que va tancar totes les botigues i ara torna per sorpresa

Una tornada inesperada: l'emblemàtica botiga de joguines que renaixerà gràcies a una sorprenent adquisició

Una mítica botiga de joguines, molt estimada pels més petits, va tancar les portes a l'abril després de 32 anys d'activitat. Tot i això, en un gir inesperat, aquesta estimada marca està a punt per tornar al mercat gràcies a una sorprenent adquisició.

El mes d'abril passat, l'emblemàtica botiga de joguines Imaginarium va tancar les portes. Aquesta botiga, coneguda per la seva icònica entrada amb una porta gran i una petita, havia estat un símbol del món de les joguines des de la seva fundació el 1992 a Saragossa.

Tot i això, en un gir inesperat, Imaginarium tornarà al mercat el 2025 gràcies a l'adquisició per part de la cadena Juguettos.

L'adquisició per Juguettos

Juguettos, la cadena de joguines més gran de l'Estat, ha anunciat la compra d'Imaginarium per 240.000 euros en una subhasta pública. En aquesta subhasta, van participar diversos grups del sector, però va ser Juguettos qui es va endur la victòria. L'operació inclou no només la marca Imaginarium, sinó també les imatges de marca, patents, disseny, domini web i altres actius comercials.

Botiga de joguines amb rètol blau i vitrines plenes de productes.

Des de Juguettos han assegurat que mantindran la marca Imaginarium a tots els seus canals de distribució, tant físics com digitals. Aquest moviment cerca diferenciar-se clarament de la resta de la cadena, mantenint la identitat i els valors que sempre han caracteritzat Imaginarium.

"Compartim valors com la proximitat, la confiança, la no-discriminació de gènere i l'enfocament del joc com una eina de desenvolupament personal, socialització i connexió entre generacions", van declarar representants de Juguettos.

Un llegat de 32 anys

Imaginarium, fundada el 1992, ràpidament es va expandir per tot l'Estat i per la resta del món. De fet, hi ha botigues a Catalunya i països tan remots com l'Azerbaidjan, Hong Kong, Hondures, Bahrain i Rússia.

La botiga no només va destacar per la qualitat i originalitat de les seves joguines, sinó també pel compromís amb valors educatius i de desenvolupament personal a través del joc. Aquest enfocament no només va atreure clients a Espanya, sinó que també va generar una presència significativa a bona part d'Europa.

Botiga Imaginarium vista des de l'exterior, amb paret de vidre i dues portes, una per a adults i una altra de més petita per als nens

El tancament d'Imaginarium a l'abril va ser una decepció per a molts dels seguidors i per al mercat de joguines en general. Tot i això, l'adquisició per part de Juguettos ha estat rebuda amb optimisme, ja que promet revitalitzar una marca estimada per molts.

Els plans per rellançar Imaginarium el 2025 estan en marxa, i s'espera que aquesta nova etapa sota la mà de Juguettos porti una combinació de tradició i innovació.

Amb aquesta operació, Juguettos amplia la seva cartera de marques i enforteix la seva posició al mercat de joguines, recuperant una marca amb un llegat significatiu i una base de clients fidels. El futur d'Imaginarium sembla prometedor, i els seus clients esperen amb ànsia el retorn d'aquesta botiga de joguines icònica.

➡️ Economia

Més notícies: