Un home amb expressió de sorpresa i assenyalant cap a un cartell de CaixaBank.
ECONOMIA

CaixaBank ho posa en safata als seus clients: és el primer banc a fer-ho

CaixaBank fa un pas més en la seva aposta per l'ús d'un llenguatge fàcil i comprensible en tots els àmbits

CaixaBank ha fet un altre pas important per facilitar la comprensió de les seves comunicacions. El 17 de desembre, va anunciar la seva adhesió a la Xarxa Panhispànica de Llenguatge Clar i Accessible. Una iniciativa de la Real Academia Española (RAE) que promou l'ús d'un llenguatge senzill i comprensible en tots els àmbits.

Aquesta xarxa, creada per la RAE, té com a objectiu fomentar el llenguatge clar i accessible com a base dels valors democràtics i de ciutadania. Busca assegurar que totes les persones puguin entendre la informació que reben, promovent la transparència i la participació ciutadana.

Un altre gest més de CaixaBank: fomentar el llenguatge clar i accessible

CaixaBank es converteix en el primer banc a unir-se a aquesta xarxa. Amb tot, l'entitat demostra el seu compromís amb la claredat i accessibilitat en les seves comunicacions.

Una dona somrient amb ulleres i camisa blava asseguda en un escriptori amb una tassa de cafè, amb el logotip de CaixaBank visible a l'esquerra.

En adherir-se, l'entitat financera reconeix el dret de tots els ciutadans a comprendre la informació. Per si no fos prou, es compromet a utilitzar un llenguatge clar i accessible en tots els seus documents i iniciatives, tant escrits com audiovisuals.

Projectes actuals de CaixaBank: els seus clients ho aplaudeixen

CaixaBank ja ha implementat tres projectes clau per promoure un llenguatge més senzill i comprensible. Pren bona nota de cadascun d'ells.

  • Projecte Mac: Aquest projecte permet simplificar i fer més transparents les comunicacions de l'entitat. Facilitant la comprensió de la informació per part dels clients.
  • Projecte Miro: Se centra en adaptar les pantalles i fluxos d'informació al llenguatge accessible, millorant l'experiència dels usuaris amb dificultats lectores.
  • Lectura Fàcil: Aquest projecte adapta les comunicacions i contractes per fomentar la comprensió de documents per part de persones amb dificultats lectores.
Un home somrient amb camisa blava està dret davant una sucursal de CaixaBank, amb el logotip del banc visible a la part superior de la imatge.

Els clients de CaixaBank han rebut positivament aquesta iniciativa, valorant l'esforç del banc per fer les seves comunicacions més clares i accessibles. Aquesta acció reforça la confiança dels usuaris en l'entitat, en demostrar el seu compromís amb la transparència i la inclusió.

Amb la seva adhesió a la Xarxa Panhispànica de Llenguatge Clar i Accessible, CaixaBank es posiciona com a líder en el sector financer. Parlem de la claredat i accessibilitat en la comunicació, reafirmant el seu compromís amb la satisfacció i comprensió dels seus clients.

➡️ Economia

Més notícies: