Una dona amb expressió preocupada davant d'un edifici de CaixaBank.
ECONOMIA

CaixaBank no es mossega la llengua i confirma el que molts sospitaven: res no és el que sembla

L'entitat envia un avís als seus clients perquè no es deixin enganyar davant de certs anuncis que semblen atractius

En un moment en què les oportunitats d'inversió es multipliquen per tot arreu, molts pensen que es troben davant de l'ocasió perfecta per guanyar diners ràpid. Anuncis cridaners, missatges a les xarxes socials o suposats experts prometen beneficis extraordinaris en qüestió de dies. Tanmateix, darrere d'aquesta aparença d'èxit s'hi amaguen, massa sovint, perills silenciosos.

I CaixaBank ha decidit no quedar-se de braços plegats. L'entitat ha llançat un advertiment molt clar a tots els seus clients. Cal obrir bé els ulls, perquè les estafes d'inversions falses estan a l'ordre del dia.

Una dona amb expressió de confusió sosté un telèfon mòbil davant d'una sucursal tancada de CaixaBank.

El banc ha confirmat el que molts ja sospitaven. En els darrers mesos s'ha detectat un augment notable d'intents de frau financer, especialment relacionats amb suposades inversions miraculoses.

El missatge directe de CaixaBank

Per protegir els seus clients, el banc ha enviat un missatge directe, transparent i contundent. Cal desconfiar de les promeses que sonen massa bé per ser veritat. Ningú pot garantir beneficis elevats en poc temps sense risc, i qui ho fa, probablement intenta enganyar.

L'avís no es limita només a les inversions. CaixaBank també ha recordat una sèrie de consells de ciberseguretat essencials per mantenir segurs els diners i la informació personal. El primer d'aquests és no compartir mai les claus secretes o contrasenyes amb ningú, ni tan sols si el missatge sembla venir d'una entitat oficial.

Cap banc seriós demanarà aquestes dades per telèfon, correu electrònic o xarxes socials. Un altre dels punts clau del comunicat és l'advertiment sobre les aplicacions sospitoses. En molts casos, els estafadors demanen a les víctimes que es descarreguin aplicacions als seus mòbils o als seus ordinadors amb l'excusa d'ajudar-los a gestionar la inversió.

Un home amb vestit i corbata blava fent un gest de desaprovació amb el polze cap avall davant d?una sucursal de CaixaBank.

En realitat, aquestes aplicacions serveixen per prendre'n el control i robar dades bancàries. CaixaBank ha estat taxatiu: mai s'han d'instal·lar programes o aplicacions a petició de tercers, i molt menys donar-los accés al telèfon o a l'ordinador.

L'entitat també insisteix a revisar bé la identitat de qualsevol persona o empresa que ofereixi una inversió. Convé comprovar si està registrada en els organismes oficials i buscar opinions o advertiments en fonts fiables. En cas de dubte, sempre és millor consultar directament amb el banc abans de fer qualsevol pas.

El compromís de CaixaBank amb la ciberseguretat i l'educació financera és cada cop més fort. L'entitat no només alerta sobre els riscos, sinó que també ofereix recursos i formació perquè la ciutadania aprengui a identificar els fraus.

➡️ Bancs ➡️ Economia

Més notícies: