Un home somrient amb camisa a quadres blaus i blancs assenyala amb el polze cap a una sucursal del banc BBVA.
ECONOMIA

Avís de BBVA a aquests espanyols: compten amb un avantatge que altres no tenen

Els clients grans tenen un gran avantatge respecte a la resta en matèria d'estafes en línia, segons BBVA

BBVA ha destacat un avantatge interessant entre els seus clients sènior en relació amb les estafes en línia: la seva prudència. Tot i que els ciberdelinqüents ataquen tots els grups d'edat massivament, els clients de més edat tendeixen a ser més cautelosos amb els missatges sospitosos.

Això els permet evitar fraus que afecten amb més freqüència els usuaris més joves. Segons Laura del Pino, experta en ciberseguretat de BBVA, aquesta precaució és una eina valuosa davant de les estafes en línia.

BBVA ho deixa clar: l'avantatge dels sèniors davant de les estafes

Els clients sènior, moltes vegades a causa de la menor familiaritat amb la tecnologia, són més curosos en rebre missatges, correus electrònics o trucades que els demanen informació personal o financera. Aquest hàbit, lluny de ser un desavantatge, es converteix en una fortalesa. Ja que els ajuda a detectar intents de frau com l'enviament d'enllaços falsos o sol·licituds urgents de transferència de diners.

Una parella de persones grans somriu i aixeca les mans davant d'una sucursal del banc BBVA.

A més, BBVA ha reforçat la seva app bancària amb mesures de seguretat avançades. Per exemple, l'ús de biometria i autenticació en dos passos. Això afegeix una capa extra de protecció per a tots els usuaris, incloent els sèniors.

Consells clau de BBVA per evitar estafes

BBVA recomana als clients, independentment de la seva edat, seguir aquestes pràctiques bàsiques de seguretat. Pren nota de totes elles pel teu bé:

  • Prudència: No confieu en missatges no sol·licitats o en to d'alarma. Verificar sempre l'autenticitat del remitent.
  • Penseu abans d'actuar: Analitzar qualsevol sol·licitud sospitosa abans de respondre, especialment si inclou enllaços o demana informació confidencial.
  • Protegir les dades personals: Mai no compartir contrasenyes, claus d'accés o informació financera amb ningú, ni tan sols si sembla provenir del banc.

Formació en ciberseguretat: clau per evitar caure a les estafes

L'entitat també ha posat èmfasi en la importància de la formació. BBVA ofereix recursos educatius sobre ciberseguretat perquè els seus clients es familiaritzin amb les amenaces digitals i aprenguin a protegir-se'n.

Una dona amb expressió pensativa i un signe d'advertència vermell amb una mà usant un telèfon mòbil.

Això inclou l'ús de contrasenyes robustes o l'actualització de dispositius. També el coneixement de les tècniques comunes d'enginyeria social utilitzades pels estafadors.

Els clients sènior de BBVA tenen un avantatge que altres no sempre tenen: la seva prudència, una qualitat clau per afrontar les estafes en línia. Tot i això, la formació i l'ús d'eines digitals segures són essencials per complementar aquesta precaució natural. I per garantir una experiència bancària segura per a tothom.

➡️ Economia

Més notícies: