Muntatge caixer automàtic del Banc Sabadell i unes mans fent servir un mòbil
ECONOMIA

Avís del Banco Santander: el que han de fer tots els clients que vegin això

El Banco Sabadell ofereix una sèrie de consells que ajuden els seus clients a no caure al parany dels estafadors

El Banco Sabadell ha llançat un anunci important adreçat a tots els clients. L'entitat financera ha decidit prendre cartes a l'assumpte davant el nombre creixent d'estafes telefòniques. Aquest comunicat té com a objectiu protegir els seus clients de possibles fraus i brindar-los alguns consells crucials per evitar caure en aquests paranys.

Les estafes telefòniques són un tipus de frau en què els delinqüents intenten obtenir informació personal i financera de les persones mitjançant trucades telefòniques.

Anunci del Banco Sabadell per evitar que els seus clients siguin estafats

Aquests estafadors es fan passar per empleats de bancs o altres institucions per guanyar-se la confiança de les víctimes. Després, utilitzen la informació obtinguda per cometre fraus financers.

Missatge de text de SABADELL S.A. informant que a causa de nous canvis de seguretat, la targeta ha estat desactivada i inclou un enllaç per activar-la: activatSB.squarespace.com

El Banco Sabadell ha emès un avís en què alerta els seus clients sobre la importància d'estar atents a les estafes telefòniques. A la seva pàgina web, el banc detalla com aquests delinqüents intenten enganyar les persones i quines mesures han de prendre els clients per protegir-se.

Mesures de seguretat del Banco Sabadell

  • Verificació d'identitat: Mai no sol·licitarà informació personal ni dades bancàries confidencials a través de trucades telefòniques no sol·licitades. Si reps una trucada d'algú que diu ser del banc i us demana aquesta informació, pengeu immediatament i contacteu directament amb el banc utilitzant els números oficials.
  • Comunicació segura: Per a qualsevol tràmit o consulta, utilitzeu sempre els canals oficials del Banco Sabadell, com ara la vostra pàgina web o aplicació mòbil. Eviteu proporcionar informació sensible a través de trucades no verificades.
  • Reportar sospites: Si reps una trucada sospitosa, informeu immediatament al Banco Sabadell. Això ajudarà l'entitat a prendre les mesures necessàries per protegir altres clients.

Consells per evitar estafes telefòniques

A més de l'anunci del Banco Sabadell, aquí hi ha alguns consells addicionals per protegir-se de les estafes telefòniques:

  • No compartiu informació personal: No proporcioneu mai dades personals, números de compte, contrasenyes o qualsevol altra informació sensible per telèfon. A menys que hàgiu iniciat la trucada i estigueu segurs de la identitat de l'altra part.
  • Desconfieu de les urgències: Els estafadors sovint intenten crear una sensació d'urgència perquè actuï sense pensar. Si algú us pressiona perquè proporcioni informació o faci una transferència ràpidament, atureu-vos i verifiqueu la situació.
  • Utilitzeu eines de bloqueig: Moltes companyies de telecomunicacions ofereixen serveis per bloquejar trucades sospitoses. Assegureu-vos d'activar aquestes opcions si estan disponibles.
  • Mantingueu les vostres dades actualitzades: Verifiqueu regularment que les vostres dades de contacte amb el banc estiguin actualitzades perquè el Banco Sabadell us pugui comunicar amb vosaltres. Ho farà a través de canals segurs si cal.
  • Eduqueu-vos sobre les tàctiques dels estafadors: El Banco Sabadell proporciona informació útil a la seva pàgina web sobre com protegir-se davant les estafes telefòniques.

El Banco Sabadell es preocupa per la seguretat dels clients i per això ha emès aquest important anunci. Seguint les recomanacions del banc i els consells addicionals esmentats, pot reduir significativament el risc de caure en estafes telefòniques.

➡️ Bancs ➡️ Economia

Més notícies: