Avís del Banco Santander: el que han de fer tots els clients que vegin això
El Banco Sabadell ofereix una sèrie de consells que ajuden els seus clients a no caure al parany dels estafadors
El Banco Sabadell ha llançat un anunci important adreçat a tots els clients. L'entitat financera ha decidit prendre cartes a l'assumpte davant el nombre creixent d'estafes telefòniques. Aquest comunicat té com a objectiu protegir els seus clients de possibles fraus i brindar-los alguns consells crucials per evitar caure en aquests paranys.
Les estafes telefòniques són un tipus de frau en què els delinqüents intenten obtenir informació personal i financera de les persones mitjançant trucades telefòniques.
Anunci del Banco Sabadell per evitar que els seus clients siguin estafats
Aquests estafadors es fan passar per empleats de bancs o altres institucions per guanyar-se la confiança de les víctimes. Després, utilitzen la informació obtinguda per cometre fraus financers.
El Banco Sabadell ha emès un avís en què alerta els seus clients sobre la importància d'estar atents a les estafes telefòniques. A la seva pàgina web, el banc detalla com aquests delinqüents intenten enganyar les persones i quines mesures han de prendre els clients per protegir-se.
Mesures de seguretat del Banco Sabadell
- Verificació d'identitat: Mai no sol·licitarà informació personal ni dades bancàries confidencials a través de trucades telefòniques no sol·licitades. Si reps una trucada d'algú que diu ser del banc i us demana aquesta informació, pengeu immediatament i contacteu directament amb el banc utilitzant els números oficials.
- Comunicació segura: Per a qualsevol tràmit o consulta, utilitzeu sempre els canals oficials del Banco Sabadell, com ara la vostra pàgina web o aplicació mòbil. Eviteu proporcionar informació sensible a través de trucades no verificades.
- Reportar sospites: Si reps una trucada sospitosa, informeu immediatament al Banco Sabadell. Això ajudarà l'entitat a prendre les mesures necessàries per protegir altres clients.
Consells per evitar estafes telefòniques
A més de l'anunci del Banco Sabadell, aquí hi ha alguns consells addicionals per protegir-se de les estafes telefòniques:
- No compartiu informació personal: No proporcioneu mai dades personals, números de compte, contrasenyes o qualsevol altra informació sensible per telèfon. A menys que hàgiu iniciat la trucada i estigueu segurs de la identitat de l'altra part.
- Desconfieu de les urgències: Els estafadors sovint intenten crear una sensació d'urgència perquè actuï sense pensar. Si algú us pressiona perquè proporcioni informació o faci una transferència ràpidament, atureu-vos i verifiqueu la situació.
- Utilitzeu eines de bloqueig: Moltes companyies de telecomunicacions ofereixen serveis per bloquejar trucades sospitoses. Assegureu-vos d'activar aquestes opcions si estan disponibles.
- Mantingueu les vostres dades actualitzades: Verifiqueu regularment que les vostres dades de contacte amb el banc estiguin actualitzades perquè el Banco Sabadell us pugui comunicar amb vosaltres. Ho farà a través de canals segurs si cal.
- Eduqueu-vos sobre les tàctiques dels estafadors: El Banco Sabadell proporciona informació útil a la seva pàgina web sobre com protegir-se davant les estafes telefòniques.
El Banco Sabadell es preocupa per la seguretat dels clients i per això ha emès aquest important anunci. Seguint les recomanacions del banc i els consells addicionals esmentats, pot reduir significativament el risc de caure en estafes telefòniques.
Més notícies: