Persona amb expressió d'angoixa, amb el logotip de CaixaBank a l'esquerra i una mà sostenint un telèfon amb l'aplicació de WhatsApp a la dreta.
ECONOMIA

Alerta de CaixaBank a tots els seus clients: si t'arriba aquest missatge al mòbil, compte

CaixaBank envia un avís important perquè els seus clients no caiguin a la trampa d'aquesta estafa perillosa

En els darrers dies, CaixaBank ha emès una important advertència sobre una estafa que està circulant per SMS i WhatsApp.

Aquest frau, conegut com l'estafa de les maletes perdudes, busca enganyar els usuaris aprofitant situacions d'urgència i suplantant identitats. Aquí t'expliquem com actuen els delinqüents i què pots fer per protegir-te.

CaixaBank alerta els seus clients: compte amb l'estafa de les maletes perdudes

L'estratègia dels estafadors comença amb un SMS o missatge de WhatsApp que simula ser d'un conegut, familiar o empresa legítima. En el cas de l'estafa de les maletes perdudes, el delinqüent assegura haver perdut les pertinences durant un viatge. I necessita ajuda econòmica per recuperar-les.

Imatge de fons d´un lloguer de vacances amb una maleta i una imatge superposada d´una persona amb molts bitllets d´euro a la mà

Un cop la víctima respon, l'estafador insisteix en la urgència del problema per pressionar i demanar diners mitjançant transferència bancària. En altres casos, els missatges inclouen enllaços maliciosos que redirigeixen a pàgines fraudulentes.

Aquestes pàgines estan dissenyades per recopilar dades personals o bancàries, com ara contrasenyes o números de compte.

Consells de CaixaBank per no caure al parany

CaixaBank recomana extremar les precaucions amb qualsevol avís que generi desconfiança. Aquí tens alguns consells clau:

  • Desconfia de missatges sospitosos: Reviseu l'ortografia, el to i els detalls del missatge. Les empreses legítimes mai no sol·liciten informació sensible o pagaments urgents a través de SMS o WhatsApp.
  • No feu clic a enllaços desconeguts: Si rebeu un enllaç, no l'obriu sense verificar primer la vostra autenticitat. És millor contactar directament amb l'entitat en qüestió mitjançant els canals oficials.
Una dona amb expressió de preocupació està dreta amb un cartell de CaixaBank.
  • Confirmeu la informació: Si el missatge sembla provenir d'un familiar o conegut, truca per telèfon a la persona en qüestió per confirmar la situació.
  • Activa filtres de seguretat: Utilitza eines antispam al teu mòbil i habilita la verificació en dos passos per protegir els comptes d'aplicacions com WhatsApp.
  • No comparteixis dades sensibles: Mai facilitis informació personal, contrasenyes o codis de verificació.

Què fer si caus a l'estafa?

Si heu estat víctima d'aquest tipus de frau, CaixaBank aconsella actuar ràpidament. Comunica l'incident al teu banc, canvia les contrasenyes dels teus comptes i contacta amb les autoritats competents, com ara la Policia o l'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE).

Aquestes mesures poden ajudar a limitar l'impacte del frau i evitar que els delinqüents accedeixin a més informació. Protegeix-te i mantingues-te informat sobre els últims mètodes d'engany. CaixaBank també ofereix recursos per aprendre més sobre seguretat en línia i com identificar estafes comunes

➡️ Economia

Més notícies: