Una dona amb expressió de preocupació està dreta amb un cartell de CaixaBank.
ECONOMIA

CaixaBank ja ho ha comunicat i molts clients es lamenten: no hi ha cap altra opció

Si utilitzeu un sistema operatiu concret de Huawei, oblideu-vos de tenir accés a l'aplicació de CaixaBank

A partir del gener del 2025, els usuaris de dispositius Huawei amb el sistema operatiu HarmonyOS 2 enfrontaran una limitació significativa. L'aplicació de CaixaBank deixarà de ser compatible amb aquests mòbils.

Aquesta decisió és deguda al baix ús de l'app en dispositius sense Google Mobile Services (GMS). CaixaBank ha observat que la quantitat de clients que utilitzen HarmonyOS 2 és molt reduïda i està en disminució.

CaixaBank dona una mala notícia a milers de clients amb dispositius Huawei

És important destacar que aquesta mesura no afectarà tots els usuaris de Huawei. Aquells dispositius que compten amb GMS, és a dir, la majoria dels clients de Huawei, podran continuar utilitzant l'aplicació de CaixaBank sense inconvenients.

Persona sostenint un telèfon mòbil amb el logotip de CaixaBank davant d'un edifici de la mateixa entitat bancària.

L'arrel d'aquest problema es remunta al 2019, quan el govern dels Estats Units va incloure Huawei en una llista negra comercial. I ho va fer al·legant preocupacions de seguretat nacional.

Aquesta acció va impedir que empreses nord-americanes, com Google, subministressin productes i serveis a Huawei sense una llicència especial. Com a resultat, Huawei va desenvolupar el seu propi sistema operatiu, HarmonyOS 2, per reduir la seva dependència de tecnologies nord-americanes.

Milers d'usuaris no podran fer servir l'app mòbil de CaixaBank

Tot i això, la transició a HarmonyOS 2 ha presentat desafiaments, especialment en termes de compatibilitat amb aplicacions de tercers. La decisió de CaixaBank reflecteix aquestes dificultats, ja que mantenir i actualitzar l'app per a un nombre reduït d'usuaris en aquest sistema operatiu no pot ser viable.

Home amb camisa de quadres blaus assenyalant un telèfon amb pantalla trencada al costat del logotip de CaixaBank sobre un fons blau.

Per als clients afectats, hi ha alternatives per accedir als serveis de CaixaBank. Una opció és fer servir la versió web de la banca digital a través del navegador del dispositiu. Una altra possibilitat és considerar l'ús de dispositius compatibles amb GMS o iOS, que seguiran tenint accés complet a l'aplicació mòbil.

Reacció de CaixaBank després del que ha passat

CaixaBank ha assegurat que continuarà oferint suport i solucions per a tots els seus clients, independentment del dispositiu que facin servir. L'entitat compta amb versions específiques de la banca digital accessibles per als principals sistemes operatius mòbils i també des d'ordinadors.

Amb tot, els clients amb dispositius Huawei que tenen GMS no es veuran afectats per aquesta mesura. I podreu continuar utilitzant l'app amb normalitat. Per a aquells que es vegin impactats, es recomana utilitzar la banca digital a través del navegador web o fer servir dispositius compatibles amb GMS o iOS.

➡️ Economia

Més notícies: