Muntatge de Juan Roig i la part exterior d'una botiga Mercadona
CONSUM

Mercadona i Juan Roig ja ho han comunicat i els clients es queden sense paraules

Mercadona reforça la seva estratègia sota la visió de Juan Roig amb un moviment que apunta a transformar el consum

Mercadona fa temps que mou fitxa amb moviments calculats que semblen simples, però amaguen molt més del que sembla. Juan Roig sap que la clau és controlar cada detall del procés. El que en aparença és quotidià acaba marcant la diferència davant la competència.

A Mercadona res es deixa a l'atzar i tot respon a un pla que busca donar un cop d'efecte al mercat. Cada pas reflecteix l'obsessió per innovar en el més bàsic però amb visió estratègica. El que s'amaga darrere sorprèn pel seu impacte directe en com consumim cada dia.

Una estratègia silenciosa que canvia la manera de consumir

El compromís contra el malbaratament alimentari s'ha convertit en una prioritat constant al sector i una referència de gestió moderna. La clau és en un producte fresc que s'adapta a la demanda diària. Gràcies a aquesta estratègia es va aconseguir el 2024 una reducció del malbaratament d'un 17 % respecte a l'any anterior.

Edifici d'un supermercat amb un gran rètol verd i un aparcament al davant.

L'ajust dels encàrrecs a botigues i magatzems és fonamental perquè els productes arribin en la quantitat exacta. S'utilitza un sistema propi de predicció que evita excedents innecessaris i pèrdues posteriors. Així s'aconsegueix que cada article tingui més oportunitats de consum responsable.

La política comercial sense promocions massives busca que a les llars no s'acumulin compres impulsives. Sota la idea de preus estables es fomenta una manera de consum planificada i conscient. Aquesta visió redueix el malbaratament generat fora de les botigues i canvia la mentalitat de compra.

Façana d’un supermercat Mercadona amb bicicletes aparcades i un cotxe blanc a l’aparcament

A les seccions de frescos, els productes propers a caducar reben descomptes visibles que incentiven la seva compra immediata. El preu pot baixar de manera notable i beneficiar aquells que busquen oportunitats d'estalvi. Amb això s'evita que productes en bon estat acabin a les escombraries sense ser aprofitats.

Un model circular que converteix residus en noves oportunitats

La cadena treballa diàriament amb més de 800 entitats socials a Espanya i Portugal per donar els excedents. D'aquesta manera, els aliments que ja no es vendran, però estan aptes arriben a famílies que els necessiten. L'impacte social és enorme i alhora redueix la xifra de malbaratament total.

Els subproductes que no tenen sortida comercial es destinen a l'alimentació animal o a l'elaboració de pinsos. Així es tanca el cercle d'aprofitament de recursos en un procés transparent i sostenible. El que abans era considerat residu ara forma part d'una cadena productiva.

Persones fent fila a la caixa d'un supermercat mentre una caixera atén els clients.

Quan no és possible el seu ús alimentari, s'apliquen processos de compostatge o conversió en biocombustibles. Aquesta valorització energètica permet transformar restes en energia i minimitzar l'impacte ambiental. L'economia circular és una de les bases de l'estratègia que manté coherència en totes les àrees.

La participació en campanyes com la Setmana contra el malbaratament alimentari d'AECOC reforça el missatge amb fets. Es tracta d'un exercici de conscienciació que connecta amb els consumidors i educa la societat. D'aquesta manera, es demostra que la sostenibilitat també passa per decisions quotidianes.

➡️ Consum

Més notícies: